Öğretmenlerin örgütsel destek algılarının demografik özelliklere göre incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Solmaztürk, İ. (2019). Öğretmenlerin örgütsel destek algılarının demografik özelliklere göre incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Öğretmenlerin örgütsel destek algısı düzeylerinin belirlenerek bu düzeylerin bir takım demografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Alan araştırması 2018 yılında İstanbul’ un Küçükçekmece ilçesinde bulunan okullardaki 348 öğretmenin katılımı ile yapılmıştır.
Örgütsel Destek Algısı düzeylerini belirlemek için Eisenberger’ in orijinal soru formundan yararlanılmış, demografik özelliklerin ölçülmesinde yaş, cinsiyet, medeni durum vb. ifadeler kullanılmıştır. Ölçüm aracının güvenilirlik ve geçerlilik analizleri gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda 66 kişilik bir pilot çalışma yapılmıştır. Hem pilot çalışma hem de ana çalışma verilerine faktör analizi uygulanmıştır. Soru formundan elde dilen verilerin aritmetik ortalamaları hesaplanmıştır. Gruplar arasında anlamlı düzeyde fark olup olmadığını saptamak amacı ile parametrik olmayan testlerden (Mann Whitney-U, Kruskal Wallis) faydalanılmıştır.
Bulgulara göre öğretmenlerin sınıf mevcutlarına göre ve stajyerlerinin bulunma durumuna göre örgütsel destek algılarının farklılaştığı tespit edilmiştir. Teachers' perceived organizational support levels were measured and examined whether these levels differ in terms of some demographic variables The field research was carried out at the schools in Küçükçekmece district of Istanbul in 2018 with participation of 348 teachers.
Eisenberger's original questionnaire’s short form were used to determine levels of Perceived Organizational Support. Age, gender, marital status, etc. expressions were used to observe the demographic characteristics,
The reliability and validity analyzes of the measurement tool were performed. In this context, a pilot study was conducted on 66 persons. Factor analysis was applied to both pilot study and main study data. The arithmetic averages of the data obtained from the questionnaire were calculated. Non-parametric tests (Mann Whitney-U, Kruskal Wallis) were used to determine if there was a significant difference between the groups.
As a result of the analyzes, there were significant differences between perceived organizational support levels of the teachers in terms of classroom size, and in case of having an intern.
Koleksiyonlar
- Eğitim Yönetimi [269]