Okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin ailelerle çalışmaya ilişkin yeterlik algıları

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Tür
conferenceObjectÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Okul öncesi eğitimde ailelerle çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin öğrencilerin okula uyumunu sağlamak ve tüm gelişim alanlarını desteklemek amacıyla ailelerle kurdukları her türlü ilişki, iletişim ve işbirliği olarak tanımlanabilir. ‘Ailelerle çalışma’ kavramı, literatürde okul-aile işbirliği, okul-aile birliği, aile katılımı, ailenin eğitime katılımı ve ebeveyn katılımı gibi kavramlarla da ifade edilmekte ise de ailelerle çalışma, esasen okul aile işbirliğinin bir parçasıdır. Okul öncesi eğitimde ailelerle çalışmak diğer eğitim kademelerine nispetle çok daha önemlidir. Çünkü okul öncesi dönem çocuklarının okulda verilen eğitimi davranış kazanımına dönüştürmesinin yegane yolu ailede de tutarlı ve okulla paralel hareket edilmesidir. Okul öncesi eğitimde ailelerle çalışmanın pek çok amacı vardır. Bunlardan bazıları; çocuğun tüm gelişim alanlarına katkıda bulunmak, ailedeki öğrenme ortamına katkıda bulunmak, çocuğun ve ailenin gereksinimlerinin kurumdaki program tarafından sağlandığına emin olmak, çocukta görülen olumlu değişikliklerin devamlı olmasını sağlamak, aileye, çocuğun yaşamında ne kadar önemli olduğunu kavratmak, aileye çocuğun ev ortamındaki öğrenecekleri deneyimler hakkında bilgi vermek, eğitimin sürekliliğini sağlamak, çocuk hakkında aileyle öğretmen arasında karşılıklı bilgi paylaşımını sağlamak, ebeveynlik görevlerinde kendilerini cesaretlendirmek ve anne babalara duygusal destek sunmaktır. Öğretmen yeterliği kavramı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ‘öğretmenlerin öğretmenlik mesleğini etkili ve verimli biçimde yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri ve tutumlar’ olarak tanımlanmaktadır.