Okul öncesi eğitim kurumlarının karakter eğitimi yetkinliklerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Tür
conferenceObjectÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Yaşar Ekici, F. (2017). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Karakter Eğitimi Yetkinliklerinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. 1.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi / 1st International Congress on Social Sciences - Humanities and Education. 307-308. İstanbul: İstanbul Bilim ve Akademisyenler Derneği.Özet
Okul öncesi eğitim kurumları, 36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan kurumlardır. Gelişimin en hızlı ve çok yönlü olduğu bu yaş döneminde çocuklara verilecek karakter eğitimi onların ileriki yaşlarında sergileyecekleri tutum ve davranışlarını da etkileyecektir. Karakter eğitimi, eğitimin doğal bir parçasıdır ve çocukların yaşlarına uygun sorumlulukları taşıyabilecekleri makul seçimler yapabilmelerine imkân sağlayan bilgi, beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesini hedefler. Bu noktada okul öncesi eğitim kurumlarının karakter eğitimi ile ilgili yetkinlik düzeyleri önem arz etmektedir.