İş doyumunun yaşam memnuniyetine etkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Tunç, S. (2019). İş doyumunun yaşam memnuniyetine etkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin iş doyumları ile yaşam memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görevli 409 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bilgi Formu, Yaşam Memnuniyeti Ölçeği ve Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Grup t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Momentler Korelasyon Analizi ve Regresyon Analiz tekniklerinden faydalanılmıştır. Araştırma neticesinde öğretmenlerin genel olarak yaşam memnuniyetlerinin orta düzeyde, iş doyumlarının ise yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaşam memnuniyeti açısından; cinsiyet, medeni durum, kıdem ve eğitim durumunun anlamlı fark olmadığı, yaş değişkeni açısından ise anlamlı fark olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin iş doyumu açısından; cinsiyet, medeni durum, yaş ve kıdem parametrelerinde anlamlı fark olmadığı, çalışma süresi ve eğitim düzeyi açısından ise anlamlı fark olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin Yaşam Memnuniyeti ile Genel iş Doyumu arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. The aim of this study is to reveal the relationship between teachers’ job satisfaction and life satisfaction. The sample of the study consisted of 409 teachers working in Küçükçekmece district of Istanbul. Data Form, Satisfaction with Life Scale (SWLS) and Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) were used as data collection instruments. Independent Group t-test, One-way ANOVA, Pearson Moment Correlation Analysis and Regression Analysis techniques were used to analyze the data. The results show that life satisfaction of teachers was at medium level and job satisfaction was high. In terms of life satisfaction of teachers; gender, marital status, seniority and educational status were not significant, but there was a significant difference in terms of age variable. In terms of job satisfaction of teachers; there were no significant differences in gender, marital status, age and seniority parameters, but there was a significant difference in terms of working time and education level. In addition, a moderate positive correlation was found between life satisfaction and general job satisfaction of teachers.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwDc794KDK-CkaSS-jW-kSLUAfsqPxfB-NWKgJVK4QBCthttps://hdl.handle.net/20.500.12436/1547