Müslüman ülkelerde ve Türkiye’de yetiştirme değerleri üzerine sosyolojik bir analiz

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Tür
articleÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Canatan, K. (2020). Müslüman ülkelerde ve Türkiye’de yetiştirme değerleri üzerine sosyolojik bir analiz. Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(16), 133-150.Özet
Bir toplumda çocuğa verilen değer ve çocuğun nasıl yetiştirileceği meselesi, o toplumun
yapısı ve kültüründen bağımsız olarak ele alınamaz. Her toplum kendi değerlerine göre ideal
bir çocuk yetiştirmek ister. Bu makalede Dünya Değerleri Araştırması’na konu olan değerler
temelinde şu soruya bir cevap aranmaktadır: Müslüman ülkelerde ve Türkiye’de ideal çocuk
özellikleri konusunda nasıl bir tutum gözlemlenmektedir? Söz konusu ülkelerde yaş grupları
veya kuşak farkı değer tercihlerini nasıl etkilemektedir? Bu sorulara bir cevap vermek üzere
Dünya Değerler Araştırması’nda üç kademeli bir analiz yapılacaktır. İlk kademede dünyadaki
genel eğilimler tespit edilecek, ikinci kademede Müslümanlar toplumların değer tercihleri
belirlenecek, üçüncü kademede ise Türkiye’de durumun ne olduğu tespit edilecektir. Aralarında
farklılıklar olup olmadığı karşılaştırma yapılarak belirlenecektir. Son olarak söz konusu ülke
grupları içinde yaş ve kuşak etkeninin hangi oranda etkili olduğu saptanacaktır. The value given to a child in a society and the question of how to raise a child can not be handled
independently of the structure and culture of that society. Every society wants to raise an ideal
child according to their own values. In this article we will look for an answer to the following
question on the basis of the World Values Survey: How do attitude is observed on the ideal
characteristics of children in Muslim countries and Turkey? How does this affect the age groups
or generation of different value preferences in the countries in question? A three-step analysis
will be conducted in the World Values Survey to give an answer to these questions. In the first
stage will be identified global trends in the World. In the second stage will be determined values
preferences in Muslim societies, while in the third stage will be determined what is the situation
in Turkey. It will be determined by comparing whether there are differences between them.
Finally, it will be determined in which group the age and generation factors are effective.