International Center for Studies in Creativity: curricular overview and impact of instruction on the creative problem- solving attitudes of graduate students

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Tür
bookPartÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
This chapter provides an overview of the programs offered by the International Center for Studies in Creativity (ICSC) at Buffalo State, State University of New York, where creativity is taught and studied extensively at the graduate and undergraduate level. Following the discussion on creativity as a 21st century skill and perennial need for creativity in the workforce, programs and courses are introduced along with the historical roots and philosophy of creativity at ICSC. The Creative Problem Solving Model, which represents the core of the curriculum, is described. The chapter also presents the results of the study regarding the impact of the graduate program on the creative problem solving attitudes of the graduate students based on qualitative and quantitative data. Creativity has been perceived as an elusive and complex construct (Brown, 1989; Ford & Harris, 1992; Sternberg, 2006). The content we present in this chapter centers on creativity, however, it is quite tangible. We will present information about programs and curricula focused on the development of creativity and provide empirical evidence showing impact of such creativity programs. More specifically, such creativity models as Creative Problem Solving: The Thinking Skills Model is described as the theoretical underpinnings are briefly discussed. The creativity courses and programs offered at the International Center for Studies in Creativity (ICSC) have been developed over the decades are founded on certain beliefs about creativity. We believe that: Creativity is a crucial life skill that helps individuals and societies survive, grow, and prosper. Everybody has creative potential although its expressions can vary both in degree and style. Creativity can be cultivated, developed, and taught. The current chapter aims to explain and present: Creativity as high demand 21st century skill. The mission and history of the ICSC. Programs offered by ICSC and curricular overview. Results of the qualitative and quantitative data collected from graduate students.
Kaynak
Handbook of research on creative problem-solving skill development in higher educationKoleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerini etkileyen örgütsel bir faktör: okul kültürü
Ballı, Asuman; Özgenel, Mustafa (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2021)Bu araştırma, okullardaki örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacını uygun olarak araştırma ilişkisel modeline göre tasarlanıp yürütülmüştür. ... -
Örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisi
Ballı, Asuman (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Okullardaki örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisinin belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda amacın gerçekleştirilebilmesi için nicel araştırma yöntemlerinden olan ... -
Öğretmenlerin algıladıkları okul kültürü ile yaratıcı kişilik ve yaratıcı çevre ilişkilerinin incelenmesi
Şahin, Gözde (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin yaratıcı kişilik ve çevre ilişkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu araştırma; 2014-2015 eğitim-öğretim döneminde İstanbul ili, Avcılar, Bahçelievler, ...