Etkili Bir Eğitim Dili Olarak Nebevî Öğretide Bazı Kelime ve Tabirlerin Yeniden Tanımlanması

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Tür
articleÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
İnsan-Allah iletişimini sağlamak üzere gönderilen son peygamber Muhammed Mustafa (s.a.v.), muhataplarına yönelik davet, tebliğ, tebyîn, talim, tezkiye gibi çok yönlü faaliyetlerde bulunmuş, bu süreçte toplumun dil ve üslûbunu dolaylı ya da dolaysız en ince detayına kadar kullanmıştır. Makalemizde, Hz. Peygamber’e ait olan “yeniden tanımlama” diye ifade ettiğimiz eğitim ve öğretim için oldukça manidar gözüken dolaylı bir dil tetkik edilmektedir. Yeniden tanımlama yapılırken genelde anlam değişmelerinin özelde anlam genişlemelerinin olduğu ehlince malumdur. Hz. Peygamber de içinde yaşadığı toplumun kullandığı kelime ve tabirlere zaman zaman yeni anlamlar yüklemiş, ilgili kelime ve tabirlerin anlam çerçevesini bazen aynı doğrultuda genişletmiş, bazen de ifade edilen anlamı tersine çevirerek zıt anlam yüklemiştir. Böyle bir dil ve üslûbun kullanılmasında, müessir bir anlatımın dolayısıyla etkili ve kalıcı bir eğitimin hedeflendiği aşikârdır. Zira düşünce yapısının ve hayata bakışın şekillenmesinde, başka etkenler yanında dağarcığımızdaki kelimelerin önemi büyüktür. Söz konusu kelimelerin niceliği ve onlara yüklenen anlamın niteliği, düşüncenin ve tefekkürün derinliğine vesile olduğu gibi, duruma göre sığlaşmasına sebep olmaktadır. İşte bu noktada insanın ulaştığı eğitim seviyesi dikkati çeker ki, onun hayattaki mücadelesi, savaşı, barışı veya rutin işlerindeki seyri, sahip olduğu kelime ve kavramların anlam dünyasıyla çok yakından ilgilidir. The last prophet, Prophet Muhammad (pbuh), who was sent to provide communication between Allah and the servants of Allah, carried out multi-faceted activities towards his audience such as invitation, transmission, exposition, instruction, and purification. In this process, he, directly or indirectly, employed the language and style of his society to the finest detail. In o ur article, we examine an indirect language belonging to the Prophet, which we refer to as "redefinition," that seems to be quite meaningful for education and training. When redefining, experts of the area know that the re are changes in meaning in general and sernantic extensions in particular. The Prophet (pbuh) sametimes attributed new meanings to the words and phrases used by the society in which he lived, sametimes expanded the meaning of the words and phrases in question in the same direction, sametimes reversed the meaning and assigned the opposite meaning. It is obvious that an effective and therefore a lasting education is aimed at in the use of such a language and style. Because the words in our vocabulary, among other factors, are of great importance in shaping the mindset and view of life. The quantity of thewordsin question and the quality of the meaning attributed to them may cause either the depth of thought and contemplation or its shallowness depending on the situation. At this point, the level of education reached by a person draws attention. In this regard, one' s struggle, fight, or making peace in life or the course in his routine works are closely related to the world of the meanings of the word s and c oncepts that he possesses.
Kaynak
İslami İlimler DergisiCilt
16Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZd056TTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12436/3380