İlkokul öğrenci̇leri̇ni̇n problem çözme beceri̇leri̇ni̇n incelenmesi̇

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Tür
articleÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Vatansever Bayraktar, H., Doğan, M. C., & Selim Toy. (2018). İlkokul öğrenci̇leri̇ni̇n problem çözme beceri̇leri̇ni̇n i̇ncelenmesi̇. The Journal of Social Sciences, 5(27), 195–215. https://doi.org/10.16990/sobider.4408Özet
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.
Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul
ilinde ilkokul 2, 3 ve 4. sınıfta öğrenim gören ilkokul öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ilinde Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü
ve Bağcılar ilçelerinde ilkokul 2, 3 ve 4 sınıfta öğrenim gören toplam 1174 ilkokul
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgiler
Formu” ve “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Ölçeklerin
uygulamaları 2017-2018 eğitim öğretim yılının birinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin toplam ortalamalarında ve özdenetim alt
boyutunda orta düzeyde olduğu, problem çözme becerisine güven alt boyutunda
yüksek, kaçınma alt boyutunda düşük düzeyde görülmüştür. İlkokul öğrencilerinin
problem çözme becerileri toplam ortalamalarında cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, kardeş sayısı, maddi durum ve sağlık durumu
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. The purpose of this study is to examine the level of problem solving skills, whether
they differ according to various variables, Descriptive screening model was used in
the study. The universe of the research is composed of primary school students in
primary, 2nd, 3rd and 4th class in Istanbul. The sample of the study is composed of
1174 primary school students in the provinces of Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü and Bağcılar in İstanbul who study 2nd, 3rd and 4th class in primary schools.
Personal Information Form and "Problem Solving Inventory for Children" were
used as data collection tool in the study. Implementations of the scales were carried
out in the first semester of the academic year 2017-2018. SPSS was used in the
analysis of the data. As a result of the data analysis, it was found that primary
school students had a medium level of problem solving skills in total average and
self-efficacy subscale, high level in confidence subscale in problem solving skills,
and low level in avoidance subscale. Problem solving skills of primary school students do not show any significant difference in total average according to the variables of gender, grade level, mother education status, father education status, sibling number, material status and health status
Kaynak
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social ScienceCilt
5Sayı
27Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Ergenlerin problem çözme becerileri ile benlik imgesi arasındaki ilişki
Şirin, Betül (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı ergenlerin problem çözme becerileri ile benlik imgesi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında eğitim gören, İstanbul ili Küçükçekmece ve ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel problem çözmeye yönelik inançları ile yansıtıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çadır, Tuba (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2024)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel problem çözmeye yönelik inançları ile yansıtıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ... -
Lise düzeyinde eğitim gören öğrencilerde duygusal öz yeterlik ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Gök, Hilmi Tunahan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)Bu çalışma, lise düzeyinde eğitim gören öğrencilerde duygusal öz yeterlik ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin demografik verilere göre nasıl farklılaştığı ...