Öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş doyumları ile mesleki performans arasındaki ilişki

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Tür
masterThesisÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın ana amacı öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş doyumları ile mesleki performansları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, İstanbul’un Sultanbeyli ilçesindeki ilkokul, Ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma oranlı küme örnekleme yoluyla tesadüfî olarak seçilen toplam 389 öğretmen ile yürütülmüştür. Öğretmenlerin 214'ü bayan 175’i erkektir. Araştırmada Örgütsel Bağlılık Ölçeği, İş Doyum Ölçeği, ve Performans Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada iki değişken ortalamaları arasındaki ilişkiler için t testi, ikiden fazla değişken ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı için tek yönlü varyans analizi, iş doyumu ve mesleki performansın örgütsel bağlılığı yordamadaki önem sırasını belirlemek için de regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; örgütsel bağlılığı en iyi yordayan da iş doyumudur, eşi çalışmayan öğretmenlerin örgütsel bağlılık puan ortalaması daha yüksek çıkmıştır. Evi okula yakın olan öğretmenlerin, branş öğretmenlerinin iş doyumları daha yüksektir. Mesleğini İsteyerek seçen öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve performansları daha yüksektir. Öğretmen sayısı yeterli olan okullardaki öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları, İş doyumu, performansı, daha yüksektir. Okullardaki araç gereç yeterli diyen öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve İş Doyumu daha yüksektir. Sınıfı kalabalık olmayan öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları daha yüksektir. Bekar öğretmenlerin İş Doyumları, en düşüktür. Evli öğretmenlerin iş doyumu, bekar öğretmenlerden yüksektir. Analiz sonuçlarına göre evli öğretmenlerin Mesleki Performansı, en düşüktür. Bekar öğretmenlerin mesleki performansları evli öğretmenlerden yüksektir. Eşinden ayrılmış öğretmenlerin mesleki performansları hepsinden yüksektir. Eğitim durumu arttıkça Mesleki Performans düşmüştür. Branş öğretmenlerinin Mesleki Performansı Okul öncesi öğretmenlerinden düşüktür. Sınıf öğretmenlerinin Mesleki Performansı da Okul öncesi öğretmenlerinden yüksektir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin sahip oldukları branş ile Mesleki Performansları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sonuç olarak öğretmenlerin mesleki performanslarının artırılması için örgütsel bağlılık ve iş doyumlarını artırıcı düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır.
Koleksiyonlar
- Eğitim Yönetimi [269]