İstanbul Sabahattin Zaim University Institutional Repository
DSpace@İZÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by İZÜ in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Cross-Cultural comparison of teachers' attitudes toward educational researches: the case of Turkey and Kosovo
(Prizren Ukshin Hoti University, 2021)This study aims to a cross-cultural comparison of teachers' attitudes towards educational research in Turkey and Kosovo. The study is carried out according to the descriptive survey model, which is one of the quantitative ... -
Süreli görevlendirme uygulamasının okul yöneticilerinin performanslarını yordama düzeyi
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin rotasyon/süreli görevlendirme uygulamasının yöneticilerin performanslarını yordama düzeyini incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemine ve ilişkisel tarama modeline göre ... -
Öğretmenlerin mesleki imajlarının iş doyumlarına etkisi
(Gazi Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki imaj algılarının iş doyumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 2018- 2019 eğitim yılında İstanbul ... -
Öğretmenlerin denetim odakları ile mesleki bağlılıkları arasındaki ilişki
(Öznur Ataş Akdemir, 2021)Öğretmenler ile ilgili yapılan bu araştırmada öğretmenlerin denetim odakları ile mesleki bağlılıkları arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul ili Kartal ilçesinde devlet ... -
Öğretmen yakınlık davranışlarının öğrencilerin okula bağlılık düzeylerine etkisi: lise ve ortaokul karşılaştırması
(Fırat Akademi, 2021)Bu çalışma, öğretmen yakınlık davranışlarının lise ve ortaokul öğrencilerinin okula bağlılık düzeylerine etkisini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma, nicel araştırma yöntemine ve ilişkisel tarama modeline uygun ... -
Ortaokul öğrencilerinin okula bağlılıkları ile akademik başarıları ve okul etkililiği arasındaki ilişkiler örüntüsü
(2021)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okula bağlılıkları ile akademik başarıları ve okul etkililikleri arasındaki ilişkiler örüntüsünü incelemektir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama ... -
Okul müdürlerinin karizmatik liderlik özelliklerinin okul gelişimine etkisi
(Akademik Perspektif Derneği, 2021)Bu çalışmada, farklı okul kademelerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin karizmatik liderlik özelliklerinin okul gelişimine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel bir araştırma ... -
Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul mutluluğuna etkisi
(Murat Tuncer, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul mutluluğuna etkisi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın evreni 2020-2021 Eğitim Öğretim ... -
Examining the agile leadership characteristics of school principals according to teacher perceptions
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2022)There is a growing belief that principals should be agile leaders to demonstrate effective management in the face of challenging situations such as uncertainty and confusion. This study, which takes the research to ... -
The antecedents and outcomes of job stress experienced by school administrators and strategies for coping with stress
(Anı Yayıncılık, 2022)This study aims to determine the antecedents, consequences, and coping strategies of job stress among school administrators. A exploratory sequential design was used in the study. Interviews were conducted with 19 ...