Browsing by Author "Yaşar Ekici, Fatma"
Now showing items 21-40 of 72
-
Examination of the attitudes of preschool teacher candidates and teacher candidates in other branches towards scientific research in terms of some variables
Yaşar Ekici, Fatma (Eurasian Society of Educational Research, 2017)The main objective of this study is to examine the attitudes of preschool teacher candidates and teacher candidates in other branches towards scientific research in terms of some variables. Survey method was used. The study ... -
Geçmişten günümüze çocukların korunmasına yönelik uygulamalar üzerine bir inceleme
Yaşar Ekici, Fatma (Tidsad, 2015)Çocuklar, doğası gereği korunmaya gereksinim duyan bireylerdir. Toplumların, ülkelerin varlıklarını devam ettirmesi, kültür ve medeniyetlerini geleceğe aktarması çocuklarla mümkündür. Bu nedenle, tarihin her döneminde ... -
Investigation of the metacognition level and life satisfaction of the university students studying in preschool teaching and child development programs
Yaşar Ekici, Fatma; Balcı, Sema (ICSER- International Center of Social Science & Education Research, 2018)The main aim of this research is to investigate the metacognition level and life satisfaction of the university students studying in preschool teaching and child development programs. Within the framework of this main aim, ... -
Mesleki Tükenmişlik Açısından Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerlendirilmesi
Yaşar Ekici, Fatma (Anemon Muş Alparslan Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, mesleki tükenmişlik açısından okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirilmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini 2015-2016 bahar yarıyılında İstanbul ilinin Anadolu ve Avrupa ... -
Mesleki tükenmişlik açısından okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirilmesi
Yaşar Ekici, Fatma (Muş Alparslan Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, mesleki tükenmişlik açısından okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirilmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini 2015-2016 bahar yarıyılında İstanbul ilinin Anadolu ve Avrupa ... -
Montessori ve MEB okul öncesi eğitim programında eğitim gören çocukların değer düzeyleri, sosyal yetkinlik ve davranışlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Yavaş, Memduha (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmada Montessori ve MEB okul öncesi eğitim programlarında eğitim gören çocukların değer düzeyleri, sosyal yetkinlik ve davranışlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde; ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Aile İşlevleri İle Duygu Düzenleme Becerileri ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişki
Can Öztürk, Elif (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aile Danışmanlığı ve Eğitimi Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın temel amacı; okul öncesi dönem çocuklarının aile işlevleri ile duygu düzenleme becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, okul öncesi dönem çocuklarının ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının değer düzeyleri ile ebeveynlerinin ebeveynlik tutumları arasındaki ilişki
Yaşar Ekici, Fatma; Arayıcı, Pınar; Dinleyici, Saliha (Üsküdar Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönem çocuklarının değer düzeyleri ile ebeveynlerinin ebeveynlik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada bu temel amaca bağlı olarak şu sorulara cevap aranmıştır: ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişki
Yaşar Ekici, Fatma (Hitit Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarının karakter eğitimi yetkinliklerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma (İstanbul Bilim ve Akademisyenler Derneği, 2017)Okul öncesi eğitim kurumları, 36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan kurumlardır. Gelişimin en hızlı ve çok yönlü olduğu bu yaş döneminde çocuklara verilecek karakter eğitimi onların ileriki yaşlarında sergileyecekleri ... -
Okul öncesi eğitim kurumu müdürleri ve diğer eğitim kurumlarında görev yapan müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma (Hayrullah Kahya, 2017)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi eğitim kurumu müdürleri ve diğer eğitim kurumlarında görev yapan müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi eğitimde uygulanan çocuk merkezli yaklaşımların kuramsal temel, eğitim ortamı ve öğretmenin rolü açısından karşılaştırılması
Yaşar Ekici, Fatma (Asosjournal, 2015)Bu araştırma, okul öncesi eğitimde uygulanan çocuk merkezli yaklaşımların kuramsal temel, eğitim ortamı ve öğretmenin rolü açısından karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Regio Emilia, High Scope, Waldorf ve ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların akademik benlik saygısı İle ebeveynlerinin duygusal zekası arasındaki ilişki
Yaşar Ekici, Fatma; Gündoğdu, Kadriye (Gece Kitaplığı Yayıncılık, 2018)Bu çalışmanın temel amacı okul öncesi eğitime devam eden çocukların akademik benlik saygısı ile ebeveynlerinin duygusal zekası arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların iletişim becerilerinin değerlendirilmesi
Yaşar Ekici, Fatma (Özcan Bayrak, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubu çocukların iletişim becerilerinin ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların sosyal becerileri ile aile özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma (Giresun Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların sosyal becerileri ile aile özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini, İstanbul ... -
Okul öncesi öğretmen adayları ile diğer alanlardaki öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumlarının karşılaştırılması
Yaşar Ekici, Fatma (Mahmut Demir, 2016)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen adayları ile diğer alanlardaki öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adayları ile Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması
Yaşar Ekici, Fatma (Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2017)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen adayları ile pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik öz yeterlik inançlarının karşılaştırılmasıdır. Tarama modelindeki bu araştırmanın ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ile duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma; Balcı, Sema (Hayrullah Kahya, 2018)Araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma; Balcı, Sema (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde, okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeyleri
Yaşar Ekici, Fatma; Koç, Emine; Şenoğlu, Kadriye; Budak, Meltem; Yıldız, Neslihan; Özkan, Sena (Orp Danışmanlık ve Organizasyon, 2016)Okul öncesi dönem, bireyin tüm yönleriyle gelişiminin en hızlı olduğu, kendilik algısının temellerinin atıldığı, dünyayı ve diğer insanları algılamaya yönelik biyo-psiko-sosyal gelişim haritasının çizildiği bir evredir. ...