Browsing by Author "Arıkan, Elif Esra"
Now showing items 1-20 of 34
-
106.38 PWW: Sin α + sin β and cos β-cos α
Arıkan, Elif Esra; Ünal, Hasan (CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, 2022)The Mathematical Gazette , Volume 106 , Issue 567 , November 2022 , pp. 514 -
8. Sınıf öğrencilerinin matematiksel problem kurma becerileri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
Arıkan, Elif Esra; Kırkıç, Kamil Arif; Bakay, Şenol; Erdem, Süruri Selim (Akademik Perspektif Derneği, 2021)Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile problem kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu doğrultuda İstanbul Anadolu yakasında bir devlet ortaokulunda sekizinci sınıfta ... -
The analysis of problem posing skills about ıntegers of prospective primary school mathematics teachers who have experienced in problem posing
Kapıcıoğlu, Gülseren; Arıkan, Elif Esra (Mustafa Özgenel, 2022)This study aims to analyze the problem-posing skills of primary school mathematics teacher candidates with problem-posing experience and their views on problem posing. The case study, one of the qualitative studies, was ... -
Bağımsız anaokulu yöneticilerinin problem çözme ve etkili iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Adıgüzel, Mustafa (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın amacı bağımsız anaokulu yöneticilerinin etkili iletişim becerileri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ... -
Comparison of mathematical problem posing skills of university students in the context of critical thinking dispositions
Arıkan, Elif Esra (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019)The purpose of this study is to question the existence of a relationship between the tendency to think critically and the ability to form mathematical problems. In other words, questioning the ability of mathematical ... -
The Correlation Between Middle School 8th-Grade Students’ Reflective Thinking Skill Towards Problem-solving and Their Mathematics Anxieties
Erdem, Süruri Selim; Arıkan, Elif Esra (Bursa Uludağ University, 2023)This research aims to explore the potential correlation between the reflective thinking skills of 8th-grade students in secondary education and their level of math anxiety. The study also intends to investigate potential ... -
Developing a Mathematical Curiosity Scale for Adolescents: Validity and Reliability Study
Arıkan, Elif Esra; Özgenel, Mustafa; Erdem, Süruri Selim; Ünal, Hasan (Bülent Dilmaç, 2023)Curiosity offers opportunities for personal growth by instilling a desire to learn, explore, and investigate. Therefore, it is considered essential to encourage curiosity, especially in children and adolescents, for their ... -
Elementary Freshmen’s Mathematical Attitudes in Teaching Incorporating Free Problem Posing Activities
Arıkan, Elif Esra; Korkmaz, Ayla (2020)This study aims to investigate the impact that teaching incorporating free problem posing activities has on elementary freshmen’s attitudes toward mathematics. As such, this study employs an embedded mixed methods design ... -
An Examination Of Preservice Mathematics Teachers’ Realistic Approaches With Division With Remainder (DWR) Problems
Arıkan, Elif Esra; Ünal, Hasan (Selim Hilmi ÖZKAN, 2016)The purpose of this study was to investigate preservice mathematics teachers’ realistic approaches during problem solving and posing. In advance of this study, pilot study had been implemented to see its necessity. According ... -
Hikayeleştirme yönteminin yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, matematiğe yönelik motivasyonlarına ve matematik kaygılarına etkisinin incelenmesi
Özgül, Veysi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2023)Geleneksel eğitimden yapılandırmacı eğitime geçildikten sonra yapılandırmacı eğitimde birçok öğretim yöntemi kullanılmaya başlanmıştır. Öğrenciyi merkeze alan yapılandırmacı eğitimde kullanılan yöntemlerden biri de ... -
Is There a Relationship between Creativity and Mathematical Creativity?
Arıkan, Elif Esra (Canadian Center of Science and Education, 2017)The aim of this study is to examine the mathematical creativity of individuals who think they have creative thinking skills. Forty-four teachers who work in private schools participated in this study and they have ... -
İlkokulda Matematik Öğretimini Destekleyici Faktörler
Arıkan, Elif Esra; Ünal, Hasan (Efe Akademi Yayınevi, 2021)Önsöz'den: Çocukların toplumun bireyleri olarak yetiştirilmelerinde okulların önemi giderek artmaktadır. Okulların, çocukların ve gençlerin eğitim almalarında sağladığı katkı okullardan uzak kalan çocuklar ve ... -
Matematik Kaygısını Yönetmeyi ve Çalışan Belleği Geliştirmeyi Öğrenme
Arıkan, Elif Esra (Pegem Akademi, 2022)Kitap özeti: Matematik kaygısı her bireyde farklı seviyelerde bulunmaktadır. Kaygının kontrol edilmesi, bireyin algılama düzeyini ve matematik başarısını artırır. Çocukların matematik öğrenmeleri ve tutumlarının gelişiminde ... -
Matematiksel problem çözmeye ilişkin inancın matematik öğretimi yeterliğine etkisi
Özcan, Özlem (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2022)Bu tezin konusu matematiksel problem çözmeye ilişkin inancın, matematik öğretimi yeterliği üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu çalışmanın amacı problem çözme süresince problem çözme ile ilgili inançların etki ... -
Meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin lise öğrenimleri boyunca karşılaştıkları sorunların incelenmesi (Avrupa Yakası örneği)
Altun, Oğuz (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin lise öğrenimleri boyunca karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara dair görüş ve önerilerini tespit etmektir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin erken matematik eğitimine ilişkin pedagojik alan bilgileri ile özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özdemir, Burak (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Matematiksel öğrenme süreci insanın doğumundan itibaren başlar. Bu bilgiye bağlı olarak okul öncesi dönem, çocukların matematiksel kavramlarla tanışması, matematiksel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişmesi açısından ... -
Okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar ilçesi örneği)
Ünsal, Leyla (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Çalışmanın amacı okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Okul yöneticilerinin sosyal medya kullanımı ile okul imajı arasındaki ilişki
Ateş, Alper (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada okul yöneticilerinin sosyal medya kullanımı ile okul imajı arasındaki ilişkinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Beylikdüzü, Eyüpsultan ve ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin ve yöneticilerinin örgütsel adanma ile iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yurdadön, Seval Cansu (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenleri ve yöneticilerinin örgütsel adanma ile iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada Nicel Araştırma modellerinden ilişkisel tarama yöntemi ... -
Ortaokul öğrencilerinin problem kurma ve matematiksel modelleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Tatlı Uluşık, Şaziye (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2023)Bu araştırma, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanı üzerinden problem kurma ve matematiksel modelleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında problem kurma ve matematiksel ...