Browsing by Author "Ateş, Hatice Kadıoğlu"
Now showing items 1-10 of 10
-
An analysis on the relationship between primary school teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes towards gifted education
Bayraktar, Hatice Vatansever; Ateş, Hatice Kadıoğlu; Afat, Nüket (Ayşe Burcu ULUSOY, 2019)The purpose of this research is to investigate whether there is a significant relationship between attitudes and self- efficacy beliefs of primary school teachers towards gifted education; the level of Self-Efficacy Belief ... -
A case study investigating the language development process, early literacy experiences and educational problems of a gifted child
Ateş, Hatice Kadıoğlu; Afat, Nüket (Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2018)The objective of the present study is to identify the language development process, early literacy experiences and educational problems of an early reader identified as gifted. The research method was determined as a case ... -
Identifying the qualities of an ideal teacher in line with the opinions of teacher candidates
Ateş, Hatice Kadıoğlu; Kadıoğlu, Serkan (Eurasian Society of Educational Research, 2018)Teaching is a sacred profession performed by self-sacrificing individuals with high responsibilities who are aware of their roles, have undertaken the task of raising future generations, make easier individuals’ process ... -
Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iletişim becerileri ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki
Bulut, Ramazan Cem (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Çalışmanın amacı; ortaokul öğretmenlerinin iletişim becerileri ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel nitelikte ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Oyun temelli dil beceri programının suriyeli öğrencilerin okuma yazma becerilerinin gelişimine etkisi
Ateş, Hatice Kadıoğlu; Kanger, Faruk; Şimşek, Zehra (Mehmet Dursun Erdem, 2018)Oyun temelli dil beceri programı, anadili Türkçe olmayan temel eğitim çağındaki (6-11 yaş) toplam kırk tane Suriyeli öğrenciye gelişim özellikleri ve dil becerileri dikkate alınarak oluşturulmuş dört ayrı grup halinde Eylül ... -
Özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının incelenmesi
Altıparmak, Özkan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı; İstanbul ili Avrupa yakasında özel eğitim sınıfları, özel eğitim uygulama merkezleri, özel eğitim iş uygulama okullarında görev yapan özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirliklerine ilişkin ... -
Problems of gifted and talented students regarding cursive handwriting: Parent opinions
Ateş, Hatice Kadıoğlu (Eurasian Society of Educational Research, 2018)We are living in an age where knowledge is rapidly produced and consumed. In this period, the future of the individual and the society depends on accessing, using and producing information. This situation requires a qualified ... -
Ses temelli cümle yöntemine göre ilkokuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri
Ateş, Hatice Kadıoğlu; Ada, Sefer; Baysal, Z. Nurdan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı; ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine göre ilkokuma yazma öğretimine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlere üç tane açık uçlu soru sorulup ... -
Sınıf öğretmenlerinin okul kültürü algısı ile iş doyumu arasındaki ilişki
Ateş, Hatice Kadıoğlu; Bayraktar, Hatice Vatansever (Mehmet Dursun Erdem, 2018)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerin okul kültürü algısı ve iş doyumunun hangi düzeyde olduğu, aralarında ilişki olup olmadığı ve çeşitli değişkenlere (cinsiyet, medeni hal, istihdam şekli, kurum türü, yaş, eğitim ... -
Sınıf öğretmenlerinin yıldırma algısına ilişkin nitel bir çalışma
Ateş, Hatice Kadıoğlu (Mehmet Dursun Erdem, 2018)Yıldırma, işgörenlerin çalıştıkları işyerlerinde maruz kaldıkları adil ve etik olmayan davranışlardır. Yıldırma okullarda yaşanan sorunlardan biridir. Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları ...