Browsing by Author "Bardak, Musa"
Now showing items 1-20 of 29
-
Ahmet Kemal Paşa ve Osmanlı Eğitiminin Kamu Yönetimine Geçme Sürecindeki Rolü
Bardak, Musa (Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü, 2024)Ahmet Kemal Paşa 1808-1887 yılları arasında yaşamış, öğretmenlik, müdürlük, maarif ve evkaf nazırlıkları ve başkaca kamu görevlerinde bulunmuş bir devlet adamıdır. Paşa; Fransızca, Almanca, Farsça ve Arapça gibi hem ... -
Ana Muallime Mektebi: Osmanlı Devleti’nde okul öncesi öğretmeni yetiştiren okul
Bardak, Musa (Türkiye Maarif vakfı, 2023)Ana muallim mektepleri, erken çocukluk eğitiminin yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan öğretmen ihtiyacını karşılamak üzere kurulmuştur. XIX. yüzyılın ortasından itibaren erken çocukluk eğitiminde Alman eğitimci Frobel yaklaşımı ... -
Bilim ve Yaratıcılık
Bardak, Musa (Eğiten Yayın, 2023)Bireyler doğuştan getirdikleri doğal bir merak duygusuyla dünyayı tanımak, çevrelerindeki olan olayları anlamlandırmak istemektedir. Bu anlam arayışı insan yaşamını daha yaşanabilir, konforlu ve güvenli hale getiren keşifleri ... -
Çocuğun oyun hakkı ve oyun hakkına erişememe sebepleri
Topaç, Nihat; Bardak, Musa; Ünal, Duygu Didem (Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, 2019)Erken çocukluk dönemi çocukların geleceğini önemli ölçüde belirleyen kritik dönemdir. Bu dönemde gerçekleştirilen deneyimler, yaşamın tüm alanlarında çocukların başarısını ya da başarısızlığını etkiler. Erken çocuklukta ... -
Çocuğun temizlik alışkanlığını kazanmasında erken çocukluk eğitim kurumlarının yeri
Topaç, Nihat; Bardak, Musa (Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, 2019)Toplumların gelişmişliklerinin en önemli göstergelerinden biri halkının fiziksel ve ruhsal sağlığı ve bu yöndeki uygulama ve gelişmelerdir. Hasipek ve Sürücüoğlu’na (1994) göre toplumların hedefledikleri uygarlık seviyesine ... -
Early childhood children in COVID-19 quarantine days and multiple correspondence analysis
Topaç, Nihat; Bardak, Musa; Bağdatlı Kalkan, Seda; Kirişci, Murat (Mahmut AKYİĞİT, 2020)Multiple correspondence analysis is an extension of correspondence analysis that consent one to examine the stencil of intercourses of several categorical dependent variables. The aim of this study is to analyze the ... -
The Effect of Corona-Virus Disease (COVID-19) Outbreak Quarantine on the Belief and Behavior of Children in Early Childhood with a Fuzzy Conjoint Me
Kirişci, Murat; Bardak, Musa; Topaç, Nihat (Murat Tosun, 2023)The purpose of this paper is to measure the effect of Coronavirus quarantine on the cognition and behavior of children in the early childhood period using the Fuzzy Set Theory. In this study, after the Coronavirus quarantine, ... -
Eğitici çocuk oyunları: bir Osmanlı pedagogu Ahmed Edib ve Terbiyevi Çocuk Oyunları
Bardak, Musa; Topaç, Nihat (Efe Akademi Yayınevi, 2019)Ahmed Edib meslek hayatında öğretmenlik, okul müdürlüğü, il milli eğitim müdürlüğü, merkez teşkilatında genel müdürlük ve eğitim fakültesi dekanlığı gibi önemli birçok görevde bulunmuş, çok sayıda eser ortaya koymuştur. ... -
Erken çocukluk döneminde STEM
Yaşar Ekici, Fatma; Bardak, Musa; Zadeh, Mohammad Yousef (Eğitim Yayınevi, 2018)Erken çocukluk dönemi olarak adlandırılan 0-6 yaş dönemi, gelişim ve öğrenmenin en hızlı olduğu yıllardır. Bu nedenle 21. yüzyıl becerileri ile STEM alanlarına yönelik temel becerilerin kazandırılmasına erken çocukluk ... -
Examining the effects of music on cognitive skills of children in early childhood with the Pythagorean fuzzy set approach
Kirişci, Murat; Topaç, Nihat; Bardak, Musa (Yıldız Technical University, 2023)There are many genetic and environmental factors that affect cognitive development. Music education can also be considered as one of the environmental factors. Some researchers emphasize that Music is an action that ... -
Geleneksel çocuk oyunları ve erken çocuklukta eğitici oyun üzerine bir bibliyografya denemesi
Bardak, Musa; Topaç, Nihat; Çelik, Suat (Selim Hilmi ÖZKAN, 2022)Oyun birçok disiplin tarafından inceleme konusu olmuş insanların farklı amaçlarla yaptığı genellikle eğlenceli bir faaliyettir. Bu çalışmada çocuk folkloru açısından büyük bir öneme sahip olan geleneksel çocuk oyunları ... -
Herkes için başarı: erken çocukluk dönemi
Hachey, Alyse C. (Şahin Oruç, 2020)Bu makale erken çocukluk eğitimi verilen anasınıfların genel olarak kimlik oluşturma çalışmaları özellikle de erken STEM kimlik gelişimini destekleme yeri olup olamayacağını tartışmaktadır. Eğitimciler ve araştırmacılar, ... -
Information literacy standards in early childhood
Bardak, Musa; Topaç, Nihat; Mertoğlu, Ercan (Livre De Liyon, 2021)It is known that since the beginning of humanity the accumulated knowledge is transferred to the next generations first through verbals and gestures and then through symbols that were created on different materials with ... -
New Possibility Soft Sets with Gender Equality Application in Early Childhood Children
Kirişci, Murat; Bardak, Musa; Topaç, Nihat (IOS Press, 2022)In this study, we introduce the theory of possibility Fermatean fuzzy soft set and describe various associated operations, such as complement, union, intersection, AND, and OR. Then, for dealing with decision issues, a ... -
The novel VIKOR methods for generalized Pythagorean fuzzy soft sets and its application to children of early childhood in COVID-19 quarantine
Kirişci, Murat; Demir, İbrahim; Şimşek, Necip; Topaç, Nihat; Bardak, Musa (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2021)In this work, the new VIKOR methods are established using the generalized Pythagorean fuzzy soft sets (GPFSSs). For GPFSSs, the distance measures such as Hamming, Euclidean, and generalized are given. Further, the basic ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının değer kavramlarını tanımlamalarının incelenmesi: nitel bir çalışma
Topaç, Nihat; Bardak, Musa; Kirişci, Murat; Mertoğlu, Ercan (Ensar Neşriyat, 2020)Bu çalışma erken çocukluk dönemi çocuklarının çeşitli değer kavramlarını nasıl algıladıklarını ve tanımladıklarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi eğitimde eğitici çocuk şarkılarındaki mesajların çocuklar tarafından yorumlanması
Topaç, Nihat; Bardak, Musa; Mertoğlu, Ercan (Anı Yayıncılık, 2018)Kişiliğin oluşum sürecinde çevresel faktörlerin etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Bu faktörler, kontrol edilebilen uyaranlar, yarı kontrol edilebilen uyaranlar ve kontrol edilemeyen uyaranlar olarak sınıflanabilir. Bireylerin ... -
Okulöncesi dönem çocuğu olan anne ve babaların kaliteli vakit algıları
Bardak, Musa; Topaç, Nihat; Kirişçi, Murat; Mertoğlu, Ercan; Akyüz, Mehmet Hanifi (ASOS Yayınları, 2018)Eğitimin temellerinin atıldığı en önemli ortam ailedir. Çocukların yaşamlarının ilerleyen yıllarında başta sosyal, duygusal ve bilişsel beceriler olmak üzere bütün gelişim alanlarında başarılı olabilmeleri için aile ... -
Okulöncesi dönem çocuklarının değer kavramlarını tanımlamalarının incelenmesi: nitel bir çalışma
Bardak, Musa; Topaç, Nihat; Kirişçi, Murat (Gece Kitaplığı, 2017)Toplumların varlığını devam ettirebilmesi, dil, tarih ve kültür gibi çeşitli toplumsal niteliklerin gelecek nesillere aktarılması ile sağlanabilecek bir durumdur. Bunun için de çocukların evrensel unsurları ve nitelikleri ... -
Osmanlı devletinde modern okulöncesi eğitimde görev alan Ermeni, Yahudi ve Rum öğretmenlerin kültürel etkileri
Bardak, Musa; Topaç, Nihat; Boynueğri, Sebahat Tuba (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halil İnalcık Tarih ve Toplum Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2018)Eğitimin halka yayıldığı 19. Yüzyılda Batı’da olduğu gibi Osmanlı Devleti’nde de eğitimde modernleşme çabaları kapsamında tüm çocuklara ilköğretimin zorunlu yapılmasının ardından rüştiye mektepleri ve diğer ortaöğretim ...