Browsing by Author "Erdoğdu, M. Yüksel"
Now showing items 1-6 of 6
-
Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi
Erdoğdu, M. Yüksel (İnönü Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı; "Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeği" geliştirmektir. Bu ölçek ilköğretim birinci kademede okuyan öğrencilerin, öğretmenlerinin sınıf içinde ya da sınıf dışında gösterdikleri davranışları nasıl ... -
Karşı cinse yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
Erdoğdu, M. Yüksel (Süleyman Demirel Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı; ergenlik döneminde bulunan bireylerin karşı cinse yönelik tutumlarını ölçmek için geçerliliği ve güvenirliliği saptanmış bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın verileri İstanbul Sabahattin ... -
Okul yöneticilerinin etik liderlik rolleri ile kurum imajı arasındaki ilişkiler
Erdoğdu, M. Yüksel; Umurkan, Fatma; Kuru, Tahir (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın ana amacı “Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Rolleri ile Kurum İmajı Arasındaki İlişkileri” ortaya koymaktır. Araştırma betimsel korelasyonel araştırma modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni ... -
Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik rollerininin yordanmasında okul ikliminin etkileri
Erdoğdu, M. Yüksel; Umurkan, Fatma (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın temel amacı; “Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Rollerinin Yordanmasında Okul İkliminin Etkilerini” ortaya koymaktır. Bu nedenle bu araştırma betimsel ilişkisel modelde gerçekleştirilmiştir. ... -
Öğrenciliğe Dönük Tutumun Cinsiyet, Başarı, Çalışma Ortamı ve Sınıf Düzeyleri Açısından İncelenmesi
Eğitim sürecinde öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal becerilerini geliştirecek değişkenlerin iyibelirlenmesi ve bunları etkileyen faktörlerin belirlenerek eğitim ortamlarının düzenlenmesi önemligörülmektedir. Bu ... -
Öğretmenlerin kurumsal özdeşleşme ve bağlılıklarının algılanan yönetici davranışları açısından incelenmesi
Erdoğdu, M. Yüksel; Aydındağ, Zümrüt (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The main goal of this study is to present the analysis of organizational identification of teachers and organizational commitment in terms of perceived principal behaviours. The population of the study is all the schools ...