Browsing by Author "Kadıoğlu Ateş, Hatice"
Now showing items 1-20 of 50
-
An analysis on the relationship between primary school teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes towards gifted education
Vatansever Bayraktar, Hatice; Kadıoğlu Ateş, Hatice; Afat, Nüket (Ayşe Burcu ULUSOY, 2019)The purpose of this research is to investigate whether there is a significant relationship between attitudes and self- efficacy beliefs of primary school teachers towards gifted education; the level of Self-Efficacy ... -
Compilation study on gifted students and e-learning during the pandemic: limitations, strengths and weaknesses
Kadıoğlu Ateş, Hatice; Gürdağ, Kadriye (Özcan Bayrak, 2021)This compilation study aims to review e-learning in the context of gifted students during the period in which distance education started to be conducted in Turkey during the pandemic. The study discusses and offers ... -
Eğitim yöneticilerinin problem çözme becerileri ile ilgili araştırmalara genel bir bakış
Kadıoğlu Ateş, Hatice; Çardak, Murat (Tidsad, 2016)Eğitim yöneticileri problem çözme becerisine sahip olmak adına bazı özellikleri barındırmalıdır. Bu özellikleri; etkin iletişim yeteneği, çalışkanlık, zekilik, sosyallik, fiziki görünüm açısından düzgünlük, bilgililik, ... -
Erken çocukluk dönemine disiplinler arası bakış
Şimşek, Nil Didem (LAP Lambert Academic Publishing, 2016) -
Erken çocukluktan ilkokula dinleme becerisinin gelişimi
Kadıoğlu Ateş, Hatice (LAP Lambert Academic Publishing, 2016)Gelişen teknolojiyle onun getirdiği iletişim çeşitliliği sonucunda toplum yaşamı gittikçe daha da karmaşık hâle gelmiş, bireyin bu yaşama uyum sağlayabilmesi için daha fazla bilgi ve beceriye sahip olması zorunluluğu ortaya ... -
Erken çocukluktan yetişkinliğe empatinin gelişimi
Kadıoğlu Ateş, Hatice (LAP Lambert Academic Publishing, 2016)Empaıi uzun yıllardır araştırmalara konu olan bir kavramdır. Empati için sosyal varlıklar olan bireylerin içinde bulundukları toplumla iletişiminde başarılı olabilmelerindeki anahtar kavramdır denilebilir. Empati, ... -
Etkili okul müdürlerinin liderlik nitelikleri ile öğretmenlerin değişime açık olma düzeyleri arasındaki ilişki
Bu çalışmanın amacı etkili liderlik nitelikleri ile sınıf öğretmenlerinin değişime açık olma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri 2016-2017 öğretim yılında Bolu il merkez ilçe sınırları ... -
Gifted children metaphor from the perspective of teachers and parents
Kadıoğlu Ateş, Hatice (Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2018)Metaphors help understand how the meanings investigated are perceived (Cerit, 2008; Rizvanoglu, 2007). As may be seen from these statements, metaphors may be regarded as an important tool for identifying the perceptions ... -
Gifted filmi bağlamında özel yeteneklilere ve eğitimlerine genel bir bakış
Özel yetenek; zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik, motivasyon ve/veya özel yetenek alanlarında bireyinyaşıtlarından daha yüksek düzeyde performans sergileme kapasitesidir. Özel yetenekli öğrencilerinkeşfedilmesi ve gereksinim ... -
Görsel sunu tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması
Kadıoğlu Ateş, Hatice; Ada, Sefer; Baysal, Nurdan (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2015)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin görsel sunu yapmaya ilişkin tutumlarını ölçmeyi hedefleyen geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu Đstanbul ili, Esenler ... -
Görsel sunu uygulamalarına ilişkin tutumun incelenmesi
Kadıoğlu Ateş, Hatice (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2016)Bu araştırmada, ilkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde projeye dayalı öğrenme yönteminin kullanımının öğrencilerin görsel sunu uygulamalarına yönelik tutumuna etkisi saptanmaktadır. Araştırma, İstanbul ili, Esenler ... -
An investigation into the discipline approaches of school administrators
Kadıoğlu, Serkan; Kadıoğlu Ateş, Hatice; Kanbay Ak, Güler (Mahmut DEMİR, 2016)The aim of this study is to investigate the discipline approaches of school managers. The study employed qualitative research methods and techniques. The sample of the study consists of the school managers employed in ... -
An investigation of metaphors used by primary school teachers to describe supervisors
Cerit, Yusuf; Kadıoğlu Ateş, Hatice; Kadıoğlu, Serkan (OCERINT International Organization Center of Academic Research, 2016)This study is a qualitative exploration of the perceptions of primary school teachers of their supervisors using metaphors. Data in this study was obtained from interviews with 106 classroom teachers who had been supervised ... -
İlkçağda Sokrates'e kadar siyasal düşünce ve eğitim
Kadıoğlu Ateş, Hatice; Kadıoğlu, Serkan (Avrasya Bilimler Akademisi, 2016)Bu makalenin amacı ilkçağda Sokrates’e kadar siyasal düşüncenin gelişimini incelemektir. Siyasal düşünce insanın toplumun gelişmesini, kültür aktarımını kurumlar ve devlet ile ilişkisi dahilinde incelemiştir. Bundan ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazılarının yazma özelliklerinin ilişkileri açısından incelenmesi
Kadıoğlu Ateş, Hatice (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2015)İnsan; yazının icadıyla birlikte yaşadığı, hayal ettiği, gördüğü, tanık olduğu kısaca içinde bulunduğu tüm olay ve olguları yazıyla tarihe kaydetmiştir. Yazılı olan bilgi, belge, doküman tüm insanlığın hizmetine sunulmuştur. ... -
İlkokul müdürlerinin bakım liderliği davranışları ile öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki
Cerit, Yusuf; Kadıoğlu Ateş, Hatice; Kadıoğlu, Serkan (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2018)Bu çalışmada bakım liderliği ile sınıf öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu çalışmanın verileri 2017-2018 öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki ilkokullarda ... -
İlkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumunun incelenmesi
Kadıoğlu Ateş, Hatice; Vatansever Bayraktar, Hatice (Serdar Yavuz, 2020)Çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumunu incelemektir. İlkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumu sınıf mevcudu, ders başarı notu, öğretmen-öğrenci ... -
İlkokul öğretmenleri ve yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerinin incelenmesi
Yılmaz, Perihan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışma; İstanbul ili, Küçükçekmece ilçesi sınırları içerisinde bulunan ilkokul kurumlarının sınıf öğretmenleri ve ilkokul yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu ... -
İlkokul programlarında yazı dersinin yeri
Kadıoğlu Ateş, Hatice (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2015)Çalışmanın amacı ilkokul programlarında yazı dersinin yerini araştırmaktır. Türkçe’nin eğitim kurumlarında ana dili dersi olarak öğretimi 19. Yüzyıldan itibaren başlamıştır. Yazı dersinin 1924, 1926, 1936, 1948, 1968, ... -
İlkokula okur yazar olarak başlayan özel yetenekliler için farklılaştırma öğretimi
Kadıoğlu Ateş, Hatice; Gürdağ, Kadriye (Efe Akademi Yayınevi, 2021)Kitap özeti: “Kuramdan Uygulamaya İlkokul Eğitiminde Güncel Öğrenme ve Öğretim Konuları” kitabının amacı ilkokullarda gerçekleştirilen öğrenme ve öğretim süreçlerinde yer alan güncel konuları farklı ve yenilikçi bir bakış ...