Browsing by Author "Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge"
Now showing items 1-20 of 36
-
Durumsallık (Koşul bağımlılık) kuramı
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge (Pegem Akademi, 2018)İçindekiler: Woodward Araştırması -- Burns ve Stalker Araştırması -- Mekanik Örgüt Yapısının Özellikleri -- Organik Örgüt Yapısının özellikleri -- Lawrence ve Lorsch Araştırması -- Durumsallık Kuramında Örgütleri Etkileyen ... -
Duygusal emek ve psikolojik iyi oluş: bir yordayıcı olarak yönetsel destek algısı
Ertürk, Abbas; Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge; Zafer Güneş, Demet (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, yönetsel destek algısının çalışanlarda duygusal emek ve psikolojik iyi oluşu etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama türünde desenlenmiştir. Çalışmanın örneklemini 412 öğretmen oluşturmaktadır. ... -
Eğitim fakültelerinde çalışan öğretim elemanlarının sanal kaytarma düzeylerinin yordayıcısı olarak örgüt iklimi: İstanbul ili örneği
Arık, Menduha (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Örgüt iklimi; örgüt içerisinde örgüt üyeleri tarafından hissedilen atmosferdir. Çalışanların yöneticilerle ilişkisi birbirleri ile ilişkisini de kapsar. Sanal kaytarma ise; bireyin kendi taşınabilir cihazı ile veya örgütün ... -
From guests to citizens: Syrian children
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge (Peter Lang Gmbh, 2016)Book abstract: Education is a major political issue and a major focus of country attention. The fact that the development and knowledge brought forth by an information society is constantly being questioned and has made ... -
Göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
Keman, Fatih Yasin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın amacı İstanbul ili Başakşehir ilçesindeki göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştığı sorunları belirlemek ve bu sorunların çözümüne ilişkin göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin çözüm önerilerini ... -
Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişimi
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge (Pegem Akademi, 2019)ÖNSÖZ: Yetişkin eğitimi, ekonominin verimliliğinin, rekabetçiliğin ve istihdamın artmasını ve buna bağlı olarak ekonomik kalkınmadaki bölgesel farklılıkların azaltılmasını sağlayan güçlü bir ekonomik gelişme faktörüdür. ... -
İşlevselci kuram
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge (Pegem Akademi, 2018)İçindekiler: Talcot Parsons ve Sosyal Sistem -- Robert K. Merton ve İşlevselci Kurama Katkıları -- Özet -- Kaynakça. ÖNSÖZ: Toplumlar, toplumsal ilişkiler ve sosyal davranışlar hakkında bildiklerimizin çoğu, sosyal ... -
Kaynak bağımlılığı kuramı
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge (Pegem Akademi, 2018)İçindekiler: Kaynak ve Bağımlılık Kavramları -- Kaynak Bağımlılığı Kuramı ve Örgütler -- Dikey Birleşme -- Ortak Girişim ve Örgütler Arası İlişkiler -- Yönetim Kurulları -- Politik Eylem -- Üst Düzey Yöneticilerin Değişimi ... -
Lise öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarının yordayıcısı olarak örgütsel sosyalleşme
Yıldırım, Çayhan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeylerinin, örgütsel vatandaşlık düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığını incelemektir. Yordalayıcı ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüş olan ... -
Mental models of the school principals on "leadership"
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge; Ertürk, Abbas (ELSEVIER SCIENCE BV, 2015)Mental models are representations of the outside world in individuals' minds. These models represent how we perceive concepts. People's understandings and perceptions of leadership can be defined through the mental models ... -
Okul müdürlerinin bayrak törenlerinde yaptıkları konuşmaların çocuk hakları açısından incelenmesi
Ergen, Mustafa Kemal (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Çocukluk çağı kişinin kimlik gelişimi için önemli bir evredir. Bu anlamda çocuğun; çocuk haklarına saygılı bir ailede, çevrede ve okulda yetişmesi onun kişiliğine önemli tesirleri olacaktır. Kişilikli bireyler yetiştirmek, ... -
Okul müdürlerinin iş-aile yaşam çatışması düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Uzlu, Tezcan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, kamuya bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin iş-aile yaşam çatışması düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini; 2015-2016 ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin farklılıkların yönetimine ilişkin algıları
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge (Hitit Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin bazı bağımsız değişkenleri ile farklılıkların yönetimine ilişkin algıları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada nicel araştırma ... -
Okul yöneticilerinin çocuk haklarına yönelik tutumlarının belirlenmesi
Şentürk Tüysüzer, Buse (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2018)Çocukluk dönemi, insan hayatının en önemli dönemidir. Bu dönemde çocuğun bedensel, zihinsel ve duyuşsal gelişimi sağlanmaktadır. Kişilikli bireyler yetiştirebilmek için çocuklara hakları öğretilerek, bu haklarını ... -
Okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile çatışmayı yönetme stratejileri arasındaki ilişki
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge; Kaymak, Mine Süren (Yalova Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile kullandıkları çatışmayı yönetme stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Kartal ilçesindeki ilkokul ve ... -
Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin sinizm düzeyleri arasındaki ilişki
Demir, Kerem (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Sinizm kişinin bağlı olduğu örgüte karşı hissettiği memnuniyetsizlik, örgüte karşı itimatsızlık duygusu ve hayal kırıklığı, örgütten soğuması şeklinde ifade edilebilir. Örgütsel sinizm yaşayan bir çalışan hep psikolojik ... -
Okullarda Yaşanan Siyasi Ayrımcılığın Bireysel ve Örgütsel Etkileri
Siyasi ayrımcılık, bireylerin işyerlerinde, sahip oldukları siyasi görüş nedeniyle maruz kaldıkları, adil olmayan tutum ve davranışlardır. Siyasi ayrımcılık okullarda örgütsel alanda yaşanan ve üzerinde çok fazla çalışılmayan ... -
Öğretmenler için siyasi ayrımcılık ölçeğinin geliştirilmesi çalışması
Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge; Büyüköksüz, Engin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Okullarda örgütsel alanda yaşanan ve üzerinde çok fazla çalışılmayan sorunlardan biri olan siyasi ayrımcılığın geçerli ve güvenilir bir araç ile ölçülebilmesi ihtiyacından yola çıkarak bu araştırmada, öğretmenlerin siyasi ... -
Öğretmenlerin iş doyumunun yordayıcısı olarak örgütsel güven ve örgütsel destek algısı
Sarıkaya, Şeref (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada, öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel destek algılarının belirlenerek, bu değişkenlerin iş doyumu düzeylerini ne denli yordadığını saptamak amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma ... -
Öğretmenlerin örgütsel atalet düzeylerinin yordayıcısı olarak örgütsel adalet algısı
Pusmaz, Hasan Yasin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırma, eğitim kurumlarında örgütsel adaletin, örgütsel atalet üzerindeki yordayıcı etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemeni, İstanbul ili Başakşehir ilçesinde görev yapmakta olan 3521 öğretmen ...