Browsing by Author "Oral, Ertuğrul"
Now showing items 1-19 of 19
-
1171 tarihli, 281 numaralı Rumeli Kazasker Ruznamçesi
Turan, Semra Yılmaz (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Osmanlı devlet teşkilatının en temel kurumlarından biri olan ilmiye teşkilatı her zaman merak edilen ve hakkında türlü çalışmalar yapılmış olan önemli bir teşkilat olmuştur. Yapılan çeşitli arşiv çalışmaları bu teşkilatın ... -
Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Kılınç, Mustafa (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmanın amacı eğitim sistemindeki değişimlerden biri olan 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Sarıyer ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na ... -
Eğitim sistemindeki değişmelerde 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Kılınç, Mustafa (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmanın amacı eğitim sistemindeki değişimlerden biri olan 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Sarıyer ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na ... -
Eğitimde ezber yönteminin yeri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri
Kayretli, Rafet; Oral, Ertuğrul (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, yönetici ve öğretmenlerin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir. Eğitim öğretimde ezber yönteminin öğrenmeye katkı düzeyi, hangi durumlarda ... -
Eğitimde ezber yönteminin yeri yönetici ve öğretmen görüşleri
Kayretli, Rafet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmada, okul idarecileri ve öğretmenlerinin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir. Eğitimde ezberin yeri, eğitimcilerin ezber yöntemini kabul düzeyleri, ... -
İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri (İstanbul ili Beyoğlu ilçesi örneği)
Gelmez, Sultan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma, tarama modeli bir araştırmadır. Araştırma evreni İstanbul İli, Beyoğlu ilçesinde görev yapan ... -
İmam Hatip liselerinde okutulan İslâm Kültür ve Medeniyeti dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
Aydın, Faruk (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)İslâm medeniyeti, alemlere rahmet olarak gönderilen İslâm peygamberi Hz. Muhammed (s.a.v.) ile tarih sahnesine taşınan vahiy şekillendirdiği aklın inşa ettiği bir medeniyet tecrübesidir. İmam Hatip Liselerinin 12. sınıflarında ... -
Liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği)
Korkmaz, Yücel (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)Bu araştırmanın amacı Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi kapsamında "liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının" öğretmen ve öğrenci görüşlerinin ... -
Mesleki ve teknik anadolu lisesinde çalışan öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanım tutumları ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi (Küçükçekmece örneği)
Uysal, Mine (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Günümüzde teknoloji alanında yaşanan gelişmeler bir çok sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe de değişimlere neden olmuştur. Teknoloji şüphesiz doğru kullanıldığında insan hayatını kolaylaştırmaktadır. Eğitimde teknolojinin ... -
Müdür yardımcısı olarak görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerindeki mesleki gelişimlerinde okul müdürlerinin mentorlük fonksiyonlarinin yöneticilik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Tekirdağ ili örneği)
Baş, Gökhan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmanın amacı, 1) Müdür Yardımcılığına görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilikteki mesleki gelişiminde okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile yöneticilik yeterlilikleri arasındaki ilişkinin belirlenebilmesidir. ... -
Okul müdürlerinin eğitim liderliği konusundaki durumlarının incelenmesi:Tekirdağ ili Çerkezköy ilçesi örneği
Karaman, Fahrettin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Eğitim ve öğretim yuvası olarak adlandırdığımız okullarda okul müdürleri ve eğitimcilerin öğrencilere yol gösterme ve yönlendirme sorumlulukları da bulunmaktadır. Eğitim liderliği kavramı bu olguyu açıklamak için kullanılır. ... -
Okul müdürlerinin ruhsal liderlikleri ile okul iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yıldız, Selahattin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı öğretmenlerin algılarına göre, okul müdürlerinin ruhsal liderliği ile okul iklimi arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma verilerinin ... -
Okul yöneticisi ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Esenyurt örneği)
Demir, Erkan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenme tutumlarını araştırmak amacıyla yapılan bu araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013 – 2014 eğitim - öğretim yılında İstanbul ... -
Organize sanayi bölgelerinde açılan resmi ve özel meslek liselerinin eğitim ve istihdam açısından incelenmesi
Demirci, Mehmet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2016)Organize sanayi bölgelerinde açılan meslek liselerinin eğitim-istihdam ilişkisine etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışma sonuçlarının denetimi, süreçlerin incelenmesi ve katılımcı görüşlerinin/önerilerinin ... -
Ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan 'küresel bağlantılar' öğrenme alanının öğretiminde görsel materyallerden yararlanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisi (İstanbul ili Esenler ilçe örneği)
Çakır, Ali (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada ortaokul 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan "Küresel Bağlantılar" öğrenme alanının öğretiminde görsel materyallerden faydalanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. ... -
Öğretmenlerin iş güvenliği kültürü ile okula yönelik tutumları arasındaki ilişki
Türüdü, Nazım Oğuz (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)012 yılında 28339 sayılı Resmi Gazete ile yürürlüğe giren "İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu" ile birlikte ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumların da dâhil olduğu özel ve resmi kurumlarda iş sağlığı ve güvenliği ... -
Öğretmenlerin zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi: İstanbul ili Küçükçekmece ilçesi örneği
Türkan, Ümit (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışmanın amacı, Resmi ve Özel Ortaöğretim Kurumlarında görev yapan öğretmenlerin zamanlarını etkin kullanıp kullanmadıklarını ölçmek; zaman yönetimi becerilerin ne düzeyde olduğunu belirlemek; cinsiyet, yaş, medeni ... -
Uluslararası Mehmet Akif Ersoy Milli Birlik ve Bütünlük Sempozyumu bildiriler kitabı: 12-14 Ekim 2011
Oral, Ertuğrul (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2011)Türkiye 2010 yılının ikinci yarısında İstanbul- K.Çekmece Halkalı’da çok güzel bir kuruluşla tanıştı. Yıllardır öğrencilere verdiği önemli miktardaki öğrenim bursu ile Türk Bilim hayatına katkıda bulunan İlim Yayma Vakfı ... -
Yapılandırmacı eğitim anlayışının lise tarih ders kitaplarına yansımaları: Uzman değerlendirmeleri
Oral, Ertuğrul; Tama, Merve (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada 2007 sonrası lise tarih programındaki yapılandırmacı anlayışın ders kitapları üzerindeki yansımalarına dair akademisyen görüşleri belirtilmiştir. Bu çerçevede alanında araştırma yapmış ve çalışmış 10 ...