Browsing by Author "Sarandi, Hidayet"
Now showing items 1-5 of 5
-
The effects of Mobile-Assisted Language Learning (MALL) on Turkish EFL students' vocabulary learning
Söğüt, Şenol (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Mobil-Destekli Dil Öğrenimi (MODDÖ) uygulamaları dil öğreniminde gittikçe yaygın ve popüler hale gelmiştir. Ancak, bu tür uygulamaların İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ortaokul öğrencileri üzerine etkinliğini araştıran ... -
The ELF features of English textbooks used at state schools in Turkey
Keskin, Ayşenur (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Küreselleşen dünyamızda İngilizce dünya çapında öğretilmektedir. Ancak bu öğretim; ülkelerin kanunlarına, uygulamalarına, kitap seçimlerine ve öğretmenlerin inançlarına göre değişiklik göstermektedir. Küresel bağlamda çok ... -
Exploring English language teachers' perceptions of learner autonomy in a Turkish preparatory school
Ulus, Mehmet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Öğretmen odaklı yaklaşımlardan öğrenme odaklı yaklaşımlara geçişle beraber, öğrenci özerkliğinin teşvik edilmesi, motivasyonu arttırma ve öğrenmeyi bireyselleştirme gibi faydaları sebebiyle, İngiliz Dili Eğitimi(ELT) ... -
Investigating English preparatory school students' language learning strategy use and achievement scores
Tek, İlker (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021)This study aimed to identify what language learning strategies (LLS) English preparatory school students employ as well as focusing on the relationship between strategy use and academic achievement. Three hundred and ... -
The structural sensitivity of elicited imitation as a measure of implicit grammatical knowledge
Sarandi, Hidayet (Hacettepe University, 2020)One of the major issues in SLA is developing language tests that could produce good measures of implicit knowledge. This study examines the validity of an English Elicited Imitation (EI) test as a measure of L2 implicit ...