Browsing by Author "Yıldırım, Bilal"
Now showing items 1-20 of 38
-
16. yüzyıl Osmanlı devlet yönetim sisteminde Enderun Saray Mektebi'nin yeri ve yönetim sistemi üzerindeki etkisi
Karakuş, Turgut (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu çalışmanın amacı, 16. yüzyılda Enderun Saray Mektebinde verilen eğitim ile Enderun Saray Mektebi’nin Osmanlı Devlet Yönetim sistemi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Konu, tarihsel yöntemden yararlanılarak çalışılmıştır. ... -
Anadolu lisesi öğrencilerine uygulanan matematik tarihiyle zenginleştirilmiş öğretim programının matematik başarısına etkisi
Özcan, Davut (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Lisesi öğrencilerine uygulanan tarihle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının matematik başarısına etkisini sınamaktır. Bu araştırma 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili ... -
Eğitim örgütlerinde kültürel liderlik ve meslek ahlakı
Yıldırım, Bilal (Pegem Akademi Yayıncılık, 2018)Bilgi toplumu örgütlerinin vizyonu, insanı mutlu etmeye yöneliktir. Bu vizyona uygun paradigmalar geliştirilmekte, örgüt ve yönetim felsefesi yeniden şekillenmektedir. Araştırmalar da insan öğesi üzerinde odaklanmaktadır. ... -
Güvenli okul oluşturulmasına ilişkin yerel yöneticilerin görüşleri
Şengönül, Kasım (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışmanın amacı; güvenli okul oluşturulmasında Yerel Yöneticilerin görüş ve önerilerinin tespit edilmesidir. Bu araştırma nitel bir çalışmadır. Bu araştırmada çalışma grubunu, 2015-2017 yılları arasında İstanbul ilinin ... -
İlkokul müdürlerinin etkili liderlik davranışları ile okul etkililiği arasındaki ilişki
Cerit, Yusuf; Yıldırım, Bilal (Bartın Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı ilkokul müdürlerinin etkili liderlik nitelikleri ile okul etkililiği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri 2016-2017 öğretim yılında Bolu il merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan ... -
İlkokul Müdürlerinin Etkili Liderlik Davranışları ile Okul Etkililiği Arasındaki İlişki
Cerit, Yusuf; Yıldırım, Bilal (Bartın Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı ilkokul müdürlerinin etkili liderlik nitelikleri ile okul etkililiği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri 2016-2017 öğretim yılında Bolu il merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan ... -
Kosova’da anadilinde eğitime ilişkin lise öğrencilerinin görüşleri
Yıldırım, Bilal (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Kosova’da anadilinde eğitime ilişkin lise öğrencilerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 sorudan oluşan yapılandırılmış gözlem formu veri toplama aracı kullanılmıştır. ... -
Lise öğrencilerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişki
Yanardağ, Nurşen (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin akademik başarı değişkeninin belirleyicisi olan dönemlik not ortalamalarının temel alınarak öğrencilerin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ... -
Lise öğrencilerinin Türkçe öğretimine ilişkin tutumları ile İngilizce öğretimine ilişkin tutumları arasındaki ilişki
Şişmen, Bekir (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmada, lise öğrencilerinin Türkçe ve İngilizce öğretimine ilişkin tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu Bitlis İli Hizan İlçesi ortaöğretim (lise) kurumlarında öğrenim gören 302 öğrenci ... -
Liselerde sosyal kulüp etkinliklerinin etkililiği
Gögebakan , Mehmet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumlarında uygulanan sosyal kulüp çalışmalarının yapısını ve etkililiğinin öğrenci görüşleri alınarak bu görüşler arasındaki farklı veya benzer durumların ortaya çıkarılıp değişkenler ... -
Müdürlerin okullardaki rehberlik uygulamalarına yönelik liderliği ile rehberlik uygulamaları arasındaki ilişki
Çilekar, Hatice (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmanın amacı; ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin, okul rehberlik uygulamalarına ilişkin sınıf rehber öğretmenlerine hangi düzeyde liderlik yaptığının belirlenmesidir.Bu çalışmanın evrenini, 2013-2014 yılında ... -
Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki
Ugar, Yüksel (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmada, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu ... -
Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile öğretmenlerin örgütsel uyum düzeyleri arasındaki ilişki
Yıldırım, Bilal; Şerefhanoğlu, Ozan (E-Journal of New World Sciences Academy, 2014)Bu araştırmanın amacı, yer değişikliği yapan öğretmenlerin yeni kurumlarına uyum süreçleri ile okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterlilik algılarının incelenmesi (Başakşehir ilçesi örneği)
Kanbay Ak, Güler; Yıldırım, Bilal; Kadıoğlu Ateş, Hatice (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2016)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterlilik algılarını belirlemektir. Çalışmada fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırma yöntemi içerisinde amaçlı örnekleme yapılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Okul yöneticilerinin kriz yönetim tutumları ile duygusal zekâları arasındaki ilişki
Yılmaz, İlker (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin görüşlerine göre, yöneticilerin kriz yönetim becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 yıllarındaki İstanbul'daki ... -
Okul yöneticilerinin kriz yönetimi tutumları ile duygusal zekâları arasındaki ilişki
Yılmaz, İlker; Yıldırım, Bilal (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin görüşlerine göre, yöneticilerin kriz yönetimi becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenebilmesidir. Bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 yıllarındakiİ ... -
Okul yöneticilerinin yönetsel davranışlarının iletişim becerileriyle ilişkisi
Demir, Erkan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu çalışmanın amacı okullarda okul müdürünün yönetsel davranışı ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerin yönetsel davranış ve iletişim becerisi üzerinde ... -
Okullarda iş-yaşam dengesiyle örgütsel adalet ilişkisi
Teker, Sibel (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)Bu çalışmanın amacı Okullarda İş-yaşam dengesi ile örgütsel adalet arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerin iş-yaşam dengesi ve örgütsel adalet üzerinde anlamlı bir farklılığa ... -
Okullarda mekansal düzenleme memnuniyet ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
Sancak, Tuğba; Yıldırım, Bilal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada okullardaki mekânsal düzenlemelere yönelik öğretmenlerin memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla Okullarda Mekânsal Düzenleme Memnuniyet Ölçeğini geliştirmek olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, ... -
Okulun mimari ve tarihi özelliklerinin etkileyiciliği ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
Külekçi, Hale (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı okulların mimari ve tarihi özelliklerinin etkileyiciliği ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerle; ortaöğretim ...