Browsing by Author "Yaşar Ekici, Fatma"
Now showing items 1-20 of 72
-
2005 - 2015 Yılları arasında yayımlanmış okul öncesi hikâye kitaplarının kavramsal, gelişimsel ve biçimsel açıdan incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma; Turhan, Şükran; Yılmaz, Tuba; Kabaca, İsmi; Poyraz, Zeynep Kübra; Numanoğlu, Yasemin (Avrasya Bilimler Akademisi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı Türkiye'de 2005-2015 yılları arasında yayınlanan okul öncesi hikaye kitaplarının kavramsal,gelişimsel ve biçimsel açıdan incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ailelerin yılmazlık düzeyleri ve çocuklarının mizaç özellikleri arasındaki ilişki
Gönültaş, Ayşenur (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, ailelerin yılmazlık düzeyleri ile çocuklarının mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde; ailelerin yılmazlık düzeyleri ile çocuklarının mizaç özellikleri ... -
Çizgi filmlerin çocuklar üzerindeki etkilerine ilişkin çok boyutlu bir değerlendirme
Yaşar Ekici, Fatma (Tidsad, 2015)Çizgi film, belli bir iletiyi simgesel olarak anlatan canlandırma sanatıdır. Çizgi filmlerin en büyük izleyici kitlesi çocuklardır. Çocuklar izledikleri çizgi filmlerdeki karakterlerden, olaylardan ve konulardan etkilenirler. ... -
Çocuk kütüphanelerinde yer alan okul öncesi döneme yönelik yayınlanmış hikaye kitaplarının özbakım becerileri açısından incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma; Dulkadir, Ayşenur; Deniz, Buket; Şahin, Esra (Üsküdar üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın temel amacı, çocuk kütüphanelerinde yer alan okul öncesi döneme yönelik yayınlanmış hikaye kitaplarını öz bakım beceri açısından incelemektir. Bu temel amaca bağlı olarak şu sorulara cevap aranmıştır: ... -
Çocukların Göçle Birlikte Yaşadıkları Eğitim Sorunları Üzerine Bir İnceleme
Yaşar Ekici, Fatma (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2015)Göç, bir yerden başka bir yere doğru zorunlu ya da isteğe bağlı olarak gerçekleşen nüfus hareketidir. Göçle birlikte sadece bireyler değil kültür, gelenek, görenek ve yaşam biçimleri de hareket etmektedir. Böylece göç ... -
Çocukların problem davranışları ile ebeveynlerinin kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yaşar Ekici, Fatma; Göger, Gülsüm (Social Sciences Studies Journal (SSSjournal), 2018)Bu araştırmada, çocukların problem davranışları ile ebeveynlerinin kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde; ebeveynlerin kişilik özelliklerinin ve çocukların problem ... -
Ebeveynlerin bilişsel esneklik ve mükemmeliyetçilik düzeyleri ile okul öncesi dönem çocuklarının mizaç özellikleri arasındaki ilişki
Atayeter, Büşra (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın temel amacı; ebeveynlerin bilişsel esneklik ve mükemmeliyetçilik düzeyleri ile okul öncesi dönem çocuklarının mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde, ebeveynlerin ... -
Ebeveynlerin evlilik çatışması çatışma çözüm stilleri ve çocuklarının algıladıkları kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
Akıl, Ezgi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aile Danışmanlığı ve Eğitimi Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada “ebeveynlerin evlilik çatışması, çatışma çözüm stilleri ve çocuklarının algıladıkları kaygı düzeyleri arasındaki ilişki”nin nasıl olduğuna yönelik inceleme yapılmıştır. Yapılan incele kapsamında ebeveynlerin ... -
Ebeveynlerin kişilik özellikleri ile çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Göger, Gülsüm (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmada, ebeveynlerin kişilik özellikleri ile çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde; ebeveynlerin kişilik özelliklerinin, ... -
Ebeveynlerin kişilik özellikleri ile çocuklarının sosyal becerileri arasındaki ilişki
Yaşar Ekici, Fatma; Göger, Gülsüm (Sanat ve Dil Araştırmaları Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, ebeveynlerin kişilik özellikleri ile çocuklarının sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde; ebeveynlerin kişilik özelliklerinin ve çocukların sosyal ... -
Ebeveynlerin kişilik özellikleri ve ebeveynlik tutumlarının çocuklarının iletişim becerileri ile ilişkisi
Yardım, Esra; Yaşar Ekici, Fatma (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada, ebeveynlerin kişilik özellikleri ve ebeveynlik tutumlarının çocuklarının iletişim becerileri ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde; ebeveynlerin kişilik özelliklerinin, ... -
Ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişki
Kındıroğlu, Zeynep (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aile Danışmanlığı ve Eğitimi Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın temel amacı; Ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, ebeveynlerin ... -
Ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişki
Kındıroğlu, Zeynep; Yaşar Ekici, Fatma (Adıyaman Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, ... -
Erken çocukluk dönemi eğitim programları
Yaşar Ekici, Fatma; Kırkıç, Kamil Arif (Nobel Tıp Kitabevi, 2021)Öğrenme, doğumdan başlayıp ölüme kadar devam eden bir süreçtir. İnsan hayatının tamamını kapsa- yan öğrenme süreci, insanın hayatta kalabilmesi için gerekli olan hava, su ve beslenme kadar önemli- dir. Önemli olması ... -
Erken çocukluk döneminde montessori eğitimi
Yaşar Ekici, Fatma (LAP Lambert Academic Publishing, 2016)Günümüzde erken çocukluk eğitimi ile ilgili ortaya konulan güncel yaklaşımların ve geliştirilen programların en dikkat çekici özelliği çocuk merkezli olmalarıdır. Çocuğu merkeze alarak geliştirilen erken çocukluk eğitimi ... -
Erken çocukluk döneminde STEM
Yaşar Ekici, Fatma; Bardak, Musa; Zadeh, Mohammad Yousef (Eğitim Yayınevi, 2018)Erken çocukluk dönemi olarak adlandırılan 0-6 yaş dönemi, gelişim ve öğrenmenin en hızlı olduğu yıllardır. Bu nedenle 21. yüzyıl becerileri ile STEM alanlarına yönelik temel becerilerin kazandırılmasına erken çocukluk ... -
Erken çocukluk eğitiminde alternatif bir yaklaşım: Regio Emilia
Yaşar Ekici, Fatma (LAP Lambert Academic Publishing, 2016)19. yüzyılda eğitimde özgürlükçü fikirlerin savunulduğu yeni bir paradigma ortaya çıkmıştır. Eğitimdeki bu özgürlükçü paradigmanın eğitimin, eğitim ortamının, eğitim veren ve alan kişiler arasındaki ilişkinin, etkili öğretim ... -
Erken çocukluk eğitiminde kaynaştırma
Yaşar Ekici, Fatma; İnce, Sema (Nobel Tıp Kitabevi, 2021)Tüm dünya ülkelerinde çocukların hayata eşit fırsatlarla başlayabilmeleri, eğitim, sağlık, bakım ve korunma gibi en temel haklardan eşit olarak yararlanabilmeleri beklenir. Pek çok ülkede çocuk hak- ları yasalarla güvence ... -
Erken çocuklukta okula uyum ve erken okuryazarlık eğitimi
Yaşar Ekici, Fatma; Cengiz, Sina Güzin (Nobel Tıp Kitabevi, 2021)“Ben, on bir çocuklu bir ailenin en son çocuğuyum. Silifk e’de doğdum ve ilkokula Silifk e Cumhuriyet İlkokulu’nda başladım. Benim dönemimde korkulan, çekinilen öğretmene iyi öğretmen olarak bakılırdı ve benim ilk ... -
Evli bireylerin otomatik düşünce kalıplarının evlilik uyumu üzerindeki etkisi
Şahin, Hilal (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aile Danışmanlığı ve Eğitimi Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmanın temel amacı evli bireylerin otomatik düşünce kalıplarının evlilik uyumu üzerindeki etkisini incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde belirlenen alt amaçlar şu şekildedir; Evli bireylerin otomatik ...