Browsing by Author "Zafer Güneş, Demet"
Now showing items 1-20 of 27
-
Creativity and education
Titrek, Osman; Zafer Güneş, Demet; Sezen Gültekin, Gözde (LAP Lambert Academic Publishing, 2015)Creativity is one of the most important features of humans. Creativity is a phenomenon that has always fascinated lay people as well as scientists. In old times, creativity thought a feature of artists and musicians. However ... -
Duygusal emeği yordayan faktörler: Psikolojik iyi oluş, lider üye etkileşimi ve işe bağlılık
Cankal, Döne Feyza (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çeşitli demografik özellikleri göz önünde bulundurularak duygusal emek, psikolojik iyi oluş, lider-üye etkileşimi ve işe bağlılık düzeylerini belirlemek ve duygusal emek ile diğer değişkenler ... -
Duygusal emek ve psikolojik iyi oluş: bir yordayıcı olarak yönetsel destek algısı
Ertürk, Abbas; Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge; Zafer Güneş, Demet (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, yönetsel destek algısının çalışanlarda duygusal emek ve psikolojik iyi oluşu etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama türünde desenlenmiştir. Çalışmanın örneklemini 412 öğretmen oluşturmaktadır. ... -
Eğitim kurumlarında okul kültürünün öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
Kadıoğlu, Serkan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırma öğretmenlerin okul kültürü ile iş doyumu arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel nitelikte olup, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler 2017-2018 eğitim öğretim ... -
Emotional Intelligence as a Predictor of High School Teachers’ Work Engagement
Kabar, Miray; Zafer Güneş, Demet (2017)This study aims to identify emotional intelligence levels of teachers as a predictor of their work engagement and the relationship between teachers’ work engagement and emotional intelligence levels. The research was ... -
European Union Citizenship and Democracy
Titrek, Osman; Zafer Güneş, Demet; Sezen Gültekin, Gözde (LAP Lambert Academic Publishing, 2015)Citizenship is an "institution which has been developed and refined to nurture and protect the homo politicus, who embodies the democratic expectation that individuals should play a part in the social and political ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin kolektif yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
Argon, Türkan; Zafer Güneş, Demet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin kolektif yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Kolektif yeterlik değişkenine ilişkin öğretmen algılarının; cinsiyet, yaş, ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki benlik saygılarının belirlenmesi
Irmak, Mecit (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)Eğitimde sürekli yeni yaklaşımlar ortaya çıkmaktadır. Öğretmenler de devamlı olarak kendilerini geliştirmek durumunda kalmaktadırlar. Öğretmen de her insan gibi birçok şeyden olumlu veya olumsuz olarak etkilenmekte bunlarda ... -
Kadın maarif müfettişlerinin cam tavan sendromuna ilişkin görüşleri
Ergül Düz, Hacer (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)Bu çalışmanın amacı kadın maarif müfettişlerinin önündeki cam tavan sendromunu ortaya çıkaran unsurlara yer vermek ve kadın maarif müfettişlerinin cam tavan sendromuna ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini ... -
Kurum içi etkin iletişim ortamı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki
Yazıcıoğlu, Nurettin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı, kurum içi etkin iletişim ortamı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma modeli ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 öğretim yılında, Tekirdağ ilinde ... -
Lise öğretmenlerinin işe bağlılık düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişki
Kabar, Miray (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin işe bağlılık düzeyleri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel nitelikte ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Meslek lisesi öğretmenlerinin iş yaşam kalitesine ilişkin algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
Demir, Tanju (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırma, İstanbul Bağcılar ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ve örgütsel bağlılık düzeylerine ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum, ... -
New Methodological Trends in Higher Education of Turkey
Zafer Güneş, Demet; Gür Erdoğan, Duygu (Trafford, 2017)Book Abstract: This book contains eight chapters that analyze and discuss different themes and topics about new educational trends in Turkey. Chapter 1 discusses the new methodological trends in higher education of ... -
Okul kültürünün öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
Kadıoğlu, Serkan; Zafer Güneş, Demet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019)Bu araştırma öğretmenlerin okul kültürü ile iş doyumu arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel niteliktedir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler 2017-2018 ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin yordayıcısı olarak mesleki sosyal destek algısı
Törnük, Nuray (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin mesleki sosyal destek düzeylerinin öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini ne düzeyde yordadığının belirlenmesidir. Bu araştırmanın modeli nicel araştırma modeli kapsamında ... -
Okul yöneticilerinin psikolojik sermaye düzeyleri ile işe bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
Tunçman, Can Yiğit (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın amacı, Okul Yöneticilerinin Psikolojik Sermayeleriyle İşe Bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel nitelikte ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Ortaokullarda Örgütsel Sinizmin Yordayıcısı Olarak Örgütsel Güven
Uyar, Burcu; Zafer Güneş, Demet (Muş Alparslan Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın temel amacı örgütsel sinizm ile örgütsel güven arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini; İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan ortaokul öğretmenleri oluşturmakta ... -
Öğretmen adaylarının değişime hazır olma durumları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri
Gür Erdoğan, Duygu; Zafer Güneş, Demet; Güngören, Özlem Canan (EDUGARDEN Org. Kongre ve Yay. San. ve Tic. Ltd. Şti., 2018)Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının değişime hazır olma durumları ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerini belirlemektir. Çalışma, farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte ... -
Öğretmen adaylarının kişilik yapılarına göre akademik branş memnuniyetleri ve öğretmenliğe hazır olma durumları
Gür Erdoğan, Duygu; Zafer Güneş, Demet; Kaya Uyanık, Gülden (EDUGARDEN Org. Kongre ve Yay. San. ve Tic. Ltd. Şti., 2018)Bu çalışmada öğretmen adaylarının kişilik yapıları ile akademik branş memnuniyetleri ve öğretmenliğe hazır olma durumlarının arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma, eğitim fakültelerinin farklı ... -
Öğretmen ve yöneticilerin sosyal kulüp çalışmalarına yönelik tutumları
Vural, Cengiz (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, okullarda yönetici ve öğretmenlerin sosyal kulüp çalışmalarına yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma karma model olup; nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın ...