Search
Now showing items 1-10 of 104
Comparison of ethical, transformational, paternalistic, spiritual and instructional leadership styles
(2021)
In this study, it is aimed to compare the ethical, transformational, paternalistic, spiritual, and instructional leadership styles of school principals. For this purpose, the research has been carried out according to the ...
Örgütsel imajın örgütsel bağlılığa ve performansa etkisi: üniversite çalışanları üzerine bir inceleme
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmada, üniversite çalışanlarının örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılık ve performans düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeline tasarlanmış ve yürütülmüştür. ...
The role of the critical leadership style of school principals in school effectiveness
(Cahit Aydemir, 2021)
The aim of the research is to determine whether the critical leadership styles perceived by teachers are predictive of school effectiveness. In the study, the predictive research pattern, one of the quantitative research ...
Covid-19 sürecinde örgütsel bağlılık: öğretmenler üzerine ilişkisel bir analiz
(2021)
Okullar birer eğitim merkezidir ve en önemli amacı toplumda bulunan bireyleri yetiştirmektir. Nitelikli topluma sahip olmanın tek yolu, onları nitelikli eğitimden geçirmektir. Bu nedenle öğretmenlerin sahip olduğu örgütsel ...
Mediating role of life satisfaction in the relationship between teachers' emotional intelligence levels and teamwork
(2020)
The aim of this study is to test the theoretical model developed for the mediating role ofteamwork in the relationship between teachers' emotional intelligence levels and lifesatisfaction. The study group of the research ...
Okullarda yabancı dil ağırlıklı sınıflar aracılığıyla kültürel sermaye artırımı ve eğitimsel eşitsizlik üzerine nitel bir araştırma
(Marmara Üniversitesi, 2021)
Özel okul seçiminin üst ve orta sınıf ailelerin, çocuklarını alt sınıflardan farklılaştırmak ve toplumsal statülerini artırmak amacıyla bir kültürel sermaye yatırımı olduğunu ileri süren birçok çalışma bulunmaktadır. Biz ...
Okul müdürlerinin yıkıcı liderlik davranışlarının örgütsel strese etkisi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2021)
Bu araştırma, okul müdürlerinin yıkıcı liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel stresine etkisi olup olmadığını ortaya koymayı amaçlayan bir çalışmadır. Bu amaçla araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ...
The effect of school administrators’ spiritual leadership style on school culture
(Halil Ekşi, 2020)
This study aims to determine whether administrators’ spiritual leadership style predicts school culture according to theperceptions of teachers working at different school levels. The study was carried out according to the ...
Öğretmenlerin yaşam doyumlarını yordayan örgütsel faktörler: örgüt sağlığı ve örgütsel güven
(Marmara Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgüt sağlığı, örgütsel güven ve yaşam doyumu arasındaki ilişkileri inceleyerek, örgüt sağlığı ve örgütsel güvenin yaşam doyumunu yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırma modeli ...
Improving teacher performance: leadership qualities of school principals as a tool
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)
This research was carried out to make an inference about the role of school principals' leadership qualitiesin teacher performance. Relational survey model was used. 358 teachers (217 women and 141 men)attended in the ...