Search
Now showing items 1-10 of 133
Covid-19 sürecinde örgütsel bağlılık: öğretmenler üzerine ilişkisel bir analiz
(2021)
Okullar birer eğitim merkezidir ve en önemli amacı toplumda bulunan bireyleri yetiştirmektir. Nitelikli topluma sahip olmanın tek yolu, onları nitelikli eğitimden geçirmektir. Bu nedenle öğretmenlerin sahip olduğu örgütsel ...
Dijital Dönüşümün Öğrencilerin Değerleri Üzerindeki Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2020)
Geçmişten günümüze tüm toplumlar sürekli değişim ve gelişim içerisindedir. Eğitim olgusu toplumsalyapıların şekillenmesine yön verirken, çağın dinamiklerinden de etkilenmektedir. Toplumların değişimine vegelişimine katkı ...
Örgütsel İklimin Bilgi Yönetimi Süreci Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(2020)
Son yıllarda bilgi yönetimi süreci iş ve yönetim yazınında büyük önem kazanmıştır. Bilgi yönetimsüreçlerini aktif kullanan örgütlerde karar verme, iletişim, öğrenme, paylaşım, yönetim, inovasyon süreçleridaha etkili ...
Okul öncesi öğretmenlerinin farklılıkların yönetimine ilişkin algıları
(Hitit Üniversitesi, 2016)
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin bazı bağımsız değişkenleri ile farklılıkların yönetimine ilişkin algıları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada nicel araştırma ...
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerindeki yöneticilerin öğretmenlerle iletişim düzeyleri ile etik liderlikleri arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2019)
Bu çalışmanın amacı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerindeki yöneticilerin öğretmenlerle iletişim düzeyleri ile etik liderlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden ...
“Rehberlik ve Araştırma Merkezi” kavramına ilişkin öğretmen ve idareci algıları: metafor çalışması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)
Bu araştırma, öğretmen ve yöneticilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne dair algılarını metaforlar
aracılığı ile belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı
ikinci yarıyılında, ...
Yönetsel bağlamda okul öncesi eğitimdeki sorunlar: bir fenomenoloji çalışması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim öğretmeni görüşlerine göre yönetsel bağlamda okul öncesi
eğitimdeki sorunların belirlenmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemini esas alan, olgubilim
(fenomenoloji) araştırmasıdır. ...
Bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)
Bu çalışmanın amacı, bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenler ilçesinde hizmet veren bilgi evlerinde görev ...
Okul yöneticilerinin kariyer yönetimi yeterlilikleri ile liderlik stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)
Bu çalışmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin kariyer yönetim yeterlilikleri ile liderlik stilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. İlişkisel tarama modeli doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmada ...
Okul müdürlerinin algılanan dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyine etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)
Kişilerin çalıştıkları örgüt içerisinde kendilerini iyi hissetmelerinde liderin rolü büyüktür. Kişilerin iş yerinden ve yaptıkları işten uzak durmaları gibi sinizm duygularının oluşmasında lider önemli bir faktördür. ...