Search
Now showing items 1-10 of 132
Okul yöneticilerinin şeffaflık uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin şeffaflık uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada öğretmen algılarına göre cinsiyet, mesleki kıdem, okul türü, ...
Öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının mesleki bağlılıklarına etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı devlet ilkokul, ortaokul ve lise okul kademelerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algısının, mesleki bağlılıklarına olan etkisini incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ...
Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ve örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile örgütsel mutluluğu arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırmada öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile örgütsel mutluluğu arasındaki ilişki cinsiyet, kıdem, okul ...
İmam Hatip liselerinde okutulan İslâm Kültür ve Medeniyeti dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
İslâm medeniyeti, alemlere rahmet olarak gönderilen İslâm peygamberi Hz. Muhammed (s.a.v.) ile tarih sahnesine taşınan vahiy şekillendirdiği aklın inşa ettiği bir medeniyet tecrübesidir. İmam Hatip Liselerinin 12. sınıflarında ...
Okul yöneticilerinin örgüt içi iletişime yönelik görüşlerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin örgüt içi iletişime yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ...
Davranış ve uyum problemi gösteren çocukların ebeveynlerinin değer algılarına ilişkin görüşleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmada çocuklarda görülen davranış ve uyum problemi üzerinde ebeveynlerinin değer algılarının etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilmiştir. ...
Ortaokul ve lise öğretmenlerinin, özdüzenleme becerileri ile öğrenci başarısı ve öğrenmesine yönelik görüşlerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmada, ortaokul ve lise öğretmenlerinin, özdüzenleme becerileri ile öğrenci başarısı ve öğrenmesine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırma betimsel tarama modelinde desenlenmiş nicel bir ...
Özel ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin STEM tutumlarının öğrenci özelliklerine göre incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin STEM hakkındaki tutumları ile cinsiyet, sınıf, meslek tercihleri gibi sosyodemografik özellikler ve ebeveynlerinin meslek grupları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. ...
Yükseköğretimde iç kontrol odaklı girişimcilik eğilimlerinin iş yaşam dengesi ve mesleki motivasyon bağlamında incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)
Yükseköğretim kurumlarındaki eğitim öğretim kalitesini artırmak, değişen şartlara daha kolay adapte olunmasını sağlamak için üniversitelerin araştırma odaklı, entelektüel ve bilimsel içeriğe sahip, aynı zamanda öğrenmeye, ...
The tendency of using L1 in EFL classrooms by teachers and students (A case study in Havsa Atatürk Middle School)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)
Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğrencilerin yabancı dil öğretimi yapılan sınıflarda anadilin kullanımına yönelik tutumlarını ve sınıfta nerede, ne zaman, neden ve ne ölçüde kullanma eğiliminde olduklarını, anadil kullanımının ...