Search
Now showing items 1-10 of 72
Okul öncesi yöneticilerin liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)
Eğitim kurumlarında uygun liderlik anlayışı bireysel ve organizasyonel hedeflere ulaşmayı kolaylaştıran bir etkendir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim veren kurumlarda görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ...
Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)
Bu araştırma, öğretmenlerin iş hayatında karşılaştığı kişilerle çatışma yaşamaları durumunda kullandıkları çatışma yönetim stratejilerini ve tükenmişlik düzeylerini incelemeyi ayrıca öğretmenlerinkullandıkları çatışma ...
Ortaokul kurumlarında stres yaratan belirgin yönetici davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki: İstanbul ili Sultanbeyli ilçesi örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)
Bu araştırmanın temel amacı, "Ortaokul Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Stres Yaratan Belirgin Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiyi" ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini İstanbul ...
Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmada, uzun yıllar eğitim sistemimizde hakim olan klasik anlayışlardan önemli farklılıklar getirmiş olan yapılandırmacılığın, sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları incelendi. İstanbul ili Küçükçekmece ...
Öğretmenlerin okul ortamında maruz kaldıkları yıldırmanın incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)
Bu araştırmada, psikolojik taciz, yıldırma ya da duygusal şiddet olarak dilimize çevrilen Mobbing ele alınmıştır. Psikolojik taciz, işyerinde belirli kişileri hedef alan sistematik bir dizi duygusal saldırı ve yıpratma ...
Öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılımı (Kosova örneği)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)
Bu çalışmanın amacı ailelerin eğitime katılım düzeyini öğretmen ve veli görüşlerine göre belirleyebilmektir. Araştırmanın evreni 2015-2016 öğretim yılında Kosova'nın Prizren şehrinde resmi okullarda görevli 1953 öğretmenden ...
Öğretmenlerin aile işlevlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Bu araştırma Öğretmenlerin Aile İşlevlerini Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmek amacıyla tesadüfi yöntem ile belirlenen 181 bayan, 167 erkek olmak üzere toplam 348 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırma ...
Öğretmenlerin öz-anlayışları ile mesleki tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)
Çalışmanın amacı; öğretmenlerin Öz-Anlayışları ile mesleki tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin yaş, cinsiyet, medeni durum, hizmet yılı ve okul türü değişkenlerine göre incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli ...
Öğretmenlerin iş doyumunun yordayıcısı olarak örgütsel güven ve örgütsel destek algısı
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)
Bu araştırmada, öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel destek algılarının belirlenerek, bu değişkenlerin iş doyumu düzeylerini ne denli yordadığını saptamak amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma ...
Öğretmenlerin informal iletişim düzeylerinin örgütsel sinizm ile ilişkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)
Araştırmanın amacı öğretmenlerin informal iletişim düzeylerinin örgütsel sinizm ile ilişkisi var olup olmadığını belirlemek ve öğretmenlerin informal iletişim ve örgütsel sinizm düzeylerini bazı demografik özelliklere göre ...