Search
Now showing items 1-10 of 12
The mediator role of organizational justice in the relationship between school principals’ agile leadership characteristics and teachers’ job satisfaction
(Frontiers, 2022)
Teachers with high job satisfaction become more effective and productive by showing
high performance and positively affecting student and school outcomes. This study
investigates the relationship between school principals’ ...
Sınıfta çatışmaları yönetmek: reaktif olma, proaktif ol!
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2022)
İnsanın olduğu her yerde ve her alanda çatışmalar yaşanabilir. Benzer şekilde, okul ve sınıf toplumunu oluşturan bireylerin ve grupların ilgi, istek, ihtiyaç, duygu, düşünce ve tutumları farklılık gösterdiğinden okul ve ...
Okul müdürlerinin kullandıkları çatışma çözme stratejileri ile öğretmenlerin motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(Gazi Üniversitesi, 2022)
Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin kullandıkları çatışma çözme stratejileri ile
öğretmenlerin motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları arasında bir ilişki olup olmadığının
ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma, nicel ...
The mediator role of employee voice in the effect of agile leadership on teachers’ affective occupational commitment
(Sage Publications Inc, 2022)
The research aims to reveal the effect of teachers’ agile leadership perceptions on their affective occupational commitment and how employee voice plays a mediating role in this effect. The study group of ...
Türkiye’ de öğretmenlerin örgütsel mutluluğu konulu lisansüstü tezlerin analizi (2000-2021): bir sistematik derleme çalışması
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2022)
Bu araştırmanın amacı, eğitim bilimleri anabilim dalı, temel eğitim ana bilim dalı ve eğitim yönetimi bilim dallarında “öğretmenlerin mesleki mutlukları, iş mutlulukları, iş yeri mutlulukları, okul mutlulukları ve örgütsel ...
The antecedents and outcomes of job stress experienced by school administrators and strategies for coping with stress
(Anı Yayıncılık, 2022)
This study aims to determine the antecedents, consequences, and coping strategies of job stress among school administrators. A exploratory sequential design was used in the study. Interviews were conducted with 19 ...
Examining the agile leadership characteristics of school principals according to teacher perceptions
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2022)
There is a growing belief that principals should be agile leaders to demonstrate effective management
in the face of challenging situations such as uncertainty and confusion. This study, which takes the
research to ...
Eğitimde kariyer planlaması ve yönetimi
(ASOS Yayınları, 2022)
Bireyler hedeflerini, arzularını ve isteklerini yerine getirebilmek için kariyerleri peşinde koşarlar. Kariyer planlaması olarak tanımlanan bu durum bireyin ilgi alanlarını ve becerilerini keşfettiği, geliştirdiği, hedefler ...
Veli penceresinden okul: velilerin etik yargıları ile okul iklimi algıları arasındaki ilişki
(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022)
Bu çalışmada velilerin etik yargıları ve okul iklimi algıları cinsiyet, yaş, mezuniyet durumu, medeni durum gibi çeşitli değişkenler dikkate alınarak incelenmiş olup, velilerin etik yargıları ile okul iklimi algısı arasındaki ...
Professional self-understanding of teachers in different career stages: a phenomenological analysis
(Springer Nature, 2022)
Teachers' sense of identity plays a central role in understanding their actions as individuals inside and outside the classroom. Therefore, it is important to determine teachers' understanding of who they are. Thus, teachers' ...