Search
Now showing items 1-10 of 15
Öğretmenlerin Yaşam Doyumlarını Yordayan Örgütsel Faktörler: Örgüt Sağlığı ve Örgütsel Güven
(2020)
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgüt sağlığı, örgütsel güven ve yaşam doyumu arasındaki ilişkileri inceleyerek, örgüt sağlığı ve örgütsel güvenin yaşam doyumunu yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırma modeli ...
The Effect of School Administrators’ Spiritual Leadership Style on School Culture
(2020)
This study aims to determine whether administrators’ spiritual leadership style predicts school culture according to theperceptions of teachers working at different school levels. The study was carried out according to the ...
MEDIATING ROLE OF LIFE SATISFACTION IN THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS' EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS AND TEAMWORK
(2020)
The aim of this study is to test the theoretical model developed for the mediating role ofteamwork in the relationship between teachers' emotional intelligence levels and lifesatisfaction. The study group of the research ...
IMPROVING TEACHER PERFORMANCE: LEADERSHIP QUALITIES OF SCHOOL PRINCIPALS AS A TOOL
(2020)
This research was carried out to make an inference about the role of school principals' leadership qualitiesin teacher performance. Relational survey model was used. 358 teachers (217 women and 141 men)attended in the ...
The Relationship between Spiritual Well-Being and Happiness: An Investigation on Teachers
(2020)
This study aims to examine the relationship between teachers’ spiritual well-being and happiness levels. Being quantitative in nature, this study employs a relationship survey model. A total of 390 teachers employed in ...
School Culture as a Tool for theDevelopment of Occupational Commitment
(2020)
This research has been conducted to determine the relationship between school culture and teachers’ occupa-tional commitment. The research was carried out according to the relational survey model for this purpose. The ...
OKUL MÜDÜRLERİNİN LİDERLİK STİLLERİNİ YORDAYAN BİR FAKTÖR: POLİTİK BECERİLER
(2020)
Bu araştırma, kamu okullarında görev yapanöğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin politikbecerileri ile liderlik stilleri arasındaki ilişkiyi ve okulmüdürlerinin politik becerilerinin, liderlik stilleriniyordayıp ...
Covid-19 Sürecinde Örgütsel Bağlılık: Öğretmenler Üzerine İlişkisel Bir Analiz
(2021)
Okullar birer eğitim merkezidir ve en önemli amacı toplumda bulunan bireyleri yetiştirmektir. Nitelikli topluma sahip olmanın tek yolu, onları nitelikli eğitimden geçirmektir. Bu nedenle öğretmenlerin sahip olduğu örgütsel ...
Örgütsel İmajın Örgütsel Bağlılığa ve Performansa Etkisi: Üniversite Çalışanları Üzerine Bir İnceleme
(2021)
Bu çalışmada, üniversite çalışanlarının örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılık ve performans düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeline tasarlanmış ve yürütülmüştür. ...
THE ROLE OF THE CRITICAL LEADERSHIP STYLE OF SCHOOL PRINCIPALS IN SCHOOL EFFECTİVENESS
(2021)
The aim of the research is to determine whether the critical leadership styles perceived by teachers are predictive of school effectiveness. In the study, the predictive research pattern, one of the quantitative research ...