Search
Now showing items 1-7 of 7
The effect of school administrators’ spiritual leadership style on school culture
(Halil Ekşi, 2020)
This study aims to determine whether administrators’ spiritual leadership style predicts school culture according to theperceptions of teachers working at different school levels. The study was carried out according to the ...
School culture as a tool for the development of occupational commitment
(İlmi Etüdler Derneği, 2020)
This research has been conducted to determine the relationship between school culture and teachers’ occupa-tional commitment. The research was carried out according to the relational survey model for this purpose. The ...
Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarının okul kültürüne etkisi
(2020)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin paternalist liderlik
davranışlarının okul kültürünü ne düzeyde etkilediğini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini,
2018-2019 eğitim öğretim yılında ...
Relationships between power sources, psychological empowerment, school culture and psychological climate: a structural equation modeling
(Erdal Toprakçı, 2020)
This research was carried out to make an inference about school managers' power sources, school culture, and psychological climate, which are thought to affect psychological empowerment will be emphasized. This study was ...
School culture's impact on school effectiveness and performance: comparison of teachers' and administrators' views
(Eğitim-Bir-Sen, 2021)
The aim of this study is to compare the effect of school culture on school effectiveness and performance according to the opinions of teachers and administrators. The sample of the study consists of 3468 teachers and 425 ...
Okul etkililiğini etkileyen bir faktör: öğretmenlerin iş doyum düzeyleri
(Anı Yayıncılık, 2019)
Okul etkililiği veya etkili okul kavramları, 1970’li yıllardan itibaren kullanılmaya baslanmakla birlikte, daha çok “Örgüt
Gelistirme” üzerine yapılan arastırmaların ve çalısmaların içinde okul etkililiği ile karsılasılmaktadır. ...
Öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerini etkileyen örgütsel bir faktör: okul kültürü
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2021)
Bu araştırma, okullardaki örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme
eğilimlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacını uygun
olarak araştırma ilişkisel modeline göre tasarlanıp yürütülmüştür. ...