Search
Now showing items 1-10 of 30
İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu: Türke Doğru
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Türke Doğru 176 sayfalık bir kitaptır. Yazarı, İsmayıl Hakkı
Baltacıoğlu’dur. Kültür Basımevi tarafından 1943 yılında İstanbul’da
basılmıştır. Kapaktaki “üçüncü bin” yazısı baskı sayısını ve adedini
belirtmektedir. Basan ...
Gecekondu araştırması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)
Şehirleşme dar anlamda, şehir sayısının ve şehirlerde yaşayan nüfusun artması demektir (Sosyal Planlama Başkanlığı, 1991). Doğal artış ve köyden göçler şehir nüfusunun artmasında etkilidir. Şehirleşme salt bir nüfus hareketi ...
Öğretmen hesap verebilirlik eğilimi ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışması
(Mehmet Dursun Erdem, 2017)
Eğitimde başarı ve nitelik için baskıların yoğunlaşması (Rosenblatt & Shimoni, 2002) ve eğitimsel eyleme katılanların eylemlerinin sorumluluğunu hissetme, işlerin kalitesini artırma, böylece nihai olarak eğitimsel sonuçları ...
Metaphorical perceptions of primary school teachers towards cursive writing
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019)
This study aims at analyzing primary school teachers’ opinions on cursive writing and their metaphorical perceptions. The study is a qualitative research. Semi-structured interview method was employed to identify opinions ...
İSMAİL HAKKI BALTACIOĞLU: TALİM VE TERBİYEDE İNKILAP
(Mehmet Dursun Erdem, 2015)
…
Gifted children metaphor from the perspective of teachers and parents
(Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2018)
Metaphors help understand how the meanings investigated are perceived (Cerit, 2008; Rizvanoglu, 2007). As may be seen from these statements, metaphors may be regarded as an important tool for identifying the perceptions ...
Özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının incelenmesi
(Avrasya Bilimler Akademisi, 2019)
Bu araştırmanın amacı; İstanbul ili Avrupa yakasında özel eğitim sınıfları, özel eğitim
uygulama merkezleri, özel eğitim iş uygulama okullarında görev yapan özel eğitim
öğretmenlerinin hesap verebilirliklerine ilişkin ...
Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iletişim becerileri ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki
(Serdar Yavuz, 2019)
Çalışmanın amacı; ortaokul öğretmenlerinin iletişim becerileri ile örgütsel
sinizm düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Alanyazın incelendiğinde,
eğitim ve öğretim alanında iletişim becerileri ve örgütsel sinizm ...
An analysis on the relationship between primary school teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes towards gifted education
(Ayşe Burcu ULUSOY, 2019)
The purpose of this research is to investigate whether there is a significant relationship between
attitudes and self- efficacy beliefs of primary school teachers towards gifted education; the level
of Self-Efficacy ...
Eğitim yöneticilerinin problem çözme becerileri ile ilgili araştırmalara genel bir bakış
(Tidsad, 2016)
Eğitim yöneticileri problem çözme becerisine sahip olmak adına bazı
özellikleri barındırmalıdır. Bu özellikleri; etkin iletişim yeteneği, çalışkanlık,
zekilik, sosyallik, fiziki görünüm açısından düzgünlük, bilgililik, ...