• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Search
  •   DSpace Home
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 26

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Okul öncesi yöneticilerin liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki 

Genç Yücel, Betül (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)
Eğitim kurumlarında uygun liderlik anlayışı bireysel ve organizasyonel hedeflere ulaşmayı kolaylaştıran bir etkendir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim veren kurumlarda görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ...
Thumbnail

Ortaokul kurumlarında stres yaratan belirgin yönetici davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki: İstanbul ili Sultanbeyli ilçesi örneği 

Özdemir, Hasan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)
Bu araştırmanın temel amacı, "Ortaokul Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Stres Yaratan Belirgin Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiyi" ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini İstanbul ...
Thumbnail

Öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılımı (Kosova örneği) 

Metlilo, Esin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)
Bu çalışmanın amacı ailelerin eğitime katılım düzeyini öğretmen ve veli görüşlerine göre belirleyebilmektir. Araştırmanın evreni 2015-2016 öğretim yılında Kosova'nın Prizren şehrinde resmi okullarda görevli 1953 öğretmenden ...
Thumbnail

Yönetici ve öğretmenlerin ortaöğretim okullarındaki disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 

Karaboğa, Yasin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu çalışma resmi liselerde öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen görüşleri cinsiyet, görev (yönetici-öğretmen), okul türü, eğitim düzeyi, yaş, kıdem, mezun olunan ...
Thumbnail

Öğretmenlerin okul ortamında maruz kaldıkları yıldırmanın incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi 

Tunçer, Aydın (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)
Bu araştırmada, psikolojik taciz, yıldırma ya da duygusal şiddet olarak dilimize çevrilen Mobbing ele alınmıştır. Psikolojik taciz, işyerinde belirli kişileri hedef alan sistematik bir dizi duygusal saldırı ve yıpratma ...
Thumbnail

Özel okullar ve Devlet okullarında çalışan ortaokul öğretmenlerinin örgütsel stres kaynaklarının karşılaştırmalı analizi 

Moğul, Elif (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu çalışmanın amacı, devlet ve özel ortaokul öğretmenlerinin örgütsel stres kaynaklarını saptamak, karşılaştırmalı analizini yapmak ve gerekli önerilerde bulunmaktır. Araştırma, tarama modelinin kullanıldığı ilişkisel bir ...
Thumbnail

Eğitimde ezber yönteminin yeri yönetici ve öğretmen görüşleri 

Kayretli, Rafet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmada, okul idarecileri ve öğretmenlerinin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir. Eğitimde ezberin yeri, eğitimcilerin ezber yöntemini kabul düzeyleri, ...
Thumbnail

Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları 

Kalaycı, Nihat (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmada, uzun yıllar eğitim sistemimizde hakim olan klasik anlayışlardan önemli farklılıklar getirmiş olan yapılandırmacılığın, sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları incelendi. İstanbul ili Küçükçekmece ...
Thumbnail

Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi 

Boyraz, Semra (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)
Bu araştırma, öğretmenlerin iş hayatında karşılaştığı kişilerle çatışma yaşamaları durumunda kullandıkları çatışma yönetim stratejilerini ve tükenmişlik düzeylerini incelemeyi ayrıca öğretmenlerinkullandıkları çatışma ...
Thumbnail

Üstün ve özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde model olan Beyazıt Ford Otosan İlköğretim Okulu üzerine bir araştırma 

Küçükoğlu, Murat (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Üstün zekâlı çocukların eğitimi Türkiye'de ilk olarak Osmanlı İmparatorluğu döneminde başlamış ve günümüze kadar devam etmiştir. Sultan II. Murat tarafından başlatılan Enderun mektepleri, Fatih Sultan Mehmet tarafından ...
  • 1
  • 2
  • 3



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorKalaycı, Nihat (2)Kayretli, Rafet (2)Akyüz, Zeynep (1)Arslan, Nuray (1)Atlı, Fatih (1)... View MoreSubject
Öğretmen (26)
Teacher (17)Yönetici (7)Education (4)Eğitim (4)... View MoreDate Issued2014 (8)2018 (7)2019 (4)2015 (3)2017 (3)2016 (1)Has File(s)
true (26)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction|| Guide|| Library|| İstanbul Sabahattin Zaim University || || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TURKEY
If you find any errors in content, please contact: kutuphane@iizu.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@IZU by İstanbul Sabahattin Zaim University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@IZU:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.