Search
Now showing items 1-10 of 17
Comparison of ethical, transformational, paternalistic, spiritual and instructional leadership styles
(2021)
In this study, it is aimed to compare the ethical, transformational, paternalistic, spiritual, and instructional leadership styles of school principals. For this purpose, the research has been carried out according to the ...
The role of the critical leadership style of school principals in school effectiveness
(Cahit Aydemir, 2021)
The aim of the research is to determine whether the critical leadership styles perceived by teachers are predictive of school effectiveness. In the study, the predictive research pattern, one of the quantitative research ...
Improving teacher performance: leadership qualities of school principals as a tool
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)
This research was carried out to make an inference about the role of school principals' leadership qualitiesin teacher performance. Relational survey model was used. 358 teachers (217 women and 141 men)attended in the ...
Okul müdürlerinin liderlik stillerini yordayan bir faktör: politik beceriler
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2020)
Bu araştırma, kamu okullarında görev yapanöğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin politikbecerileri ile liderlik stilleri arasındaki ilişkiyi ve okulmüdürlerinin politik becerilerinin, liderlik stilleriniyordayıp ...
Okul müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmen performansına etkisi
(Şefika Şule Erçetin, 2020)
Araştırmanın amacı, okul müdürlerinin otokratik, demokratik, işbirlikçi ve serbest bırakıcı liderlik stillerinin
öğretmenlerin performanslarına etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada
ilişkisel ...
Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarının okul kültürüne etkisi
(2020)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin paternalist liderlik
davranışlarının okul kültürünü ne düzeyde etkilediğini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini,
2018-2019 eğitim öğretim yılında ...
The effect of agile leadership on teachers' professional development and performance
(Southern Connecticut State University, 2021)
The aim of the study is to determine the effect of the agile leadership characteristics of school
principals on the professional development and performance of teachers. The relational
survey model was used in the study ...
The mediator role of organizational justice in the relationship between school principals’ agile leadership characteristics and teachers’ job satisfaction
(Frontiers, 2022)
Teachers with high job satisfaction become more effective and productive by showing
high performance and positively affecting student and school outcomes. This study
investigates the relationship between school principals’ ...
Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul mutluluğuna etkisi
(Murat Tuncer, 2021)
Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul mutluluğuna etkisi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın evreni 2020-2021 Eğitim Öğretim ...
Okul müdürlerinin karizmatik liderlik özelliklerinin okul gelişimine etkisi
(Akademik Perspektif Derneği, 2021)
Bu çalışmada, farklı okul kademelerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin karizmatik liderlik özelliklerinin okul gelişimine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel bir araştırma ...