Ortaöğretim kurumlarına devam eden öğrencilerin akademik ve mesleki gelecek kaygılarının incelenmesi
Citation
Aydın, O., Çiftel, N. (2013). Ortaöğretim kurumlarına devam eden öğrencilerin akademik ve mesleki gelecek kaygılarının incelenmesi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2(3), 129-166.Abstract
Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarına devam eden 11-12. sınıf öğrencilerinin akademik ve mesleki gelecek kaygıları saptanmaya çalışılmış; bu kaygının cinsiyete, sınıfa, okul türüne ve aylık ortalama gelir düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılında İstanbul İli Ümraniye İlçesi sınırlarındaki 14 ortaöğretim kurumunun 11-12. sınıflarına devam eden toplam 1047 öğrenci (567 kız, 480 erkek ve 697 onbirinci sınıf, 350 onikinci sınıf) üzerinde yapılmıştır. Araştırmada, araştırmacılar tarafından beşli likert tipi derecelemeye uygun olarak düzenlenmiş 10 soruluk bir form kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı .841 olarak bulunmuştur. Ayrıca, madde analizi sonuçlarına göre hiçbir madde çıkarılmamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar şöyledir: • Öğrenciler, istediği üniversiteyi ve bölümü kazanamama, puanlama sisteminden dolayı istediği alana yerleşememe, istediği gelir ve yaşam düzeyine ulaşamama gibi kaygılar taşımaktadır. • Akademik ve mesleki kaygı düzeyi kızlarda erkeklere göre; 12. sınıf öğrencilerinde 11. sınıf öğrencilerine göre; çok programlı liseye devam eden öğrencilerde diğer lise öğrencilerine göre daha yüksektir. Akademik ve mesleki kaygı düzeyi ile aylık ortalama gelir düzeyi arasında ters yönlü bir ilişki vardır. This study aimed to determine the academic and occupational
concerns of Grade 11 and Grade1 students that continue their secondary education
ande xplored whether these concerns change daccordingto sex, class, type of school,
and avarage month lyincome. The study included 1047 Grade 11-12 students (567 girls, 480 boysand 697 Grade 11 students, 350 Grade 12 students) in 14 secondary schools in district of Ümraniye, Istanbul. A form of ten questions that is arranged according tothefivefoldlikerttypescalewasused in the study by there searchers. Theinternal consistencyco-efficient of the scale wasi dentified as 841. Further more, no item wast akenout as a result of the item analysis.