Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Category "Kitap Bölümü - Ulusal"
Now showing items 1-7 of 7
-
Cahit Zarifoğlu’nun Diriliş’te Yayımlanan Yabancılık Başlıklı Anlatısının Yazınsal Göstergebilim Yöntemi İle İncelenmesi
(Gölcük Belediyesi, 2021)Herhangi bir yazınsal anlatı değişik yöntemlerle incelenebilir. Her yöntem, anlatının ayrıntılarını veya anlatıda önemsediği şeyleri kendi ölçütleri çerçevesinde ortaya koyar. Anlatıları inceleyen yöntemlerden biri ... -
Dijital okuryazarlık
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)Hepimiz, akıllı telefonları ustalıkla kullanan ve günün büyük bir kısmını teknoloji ile iç içe geçiren çocukları gördükçe onların ne kadar zeki ve yetenekli olduklarını düşünürüz. Yarının teknoloji çağını yakalama noktasında ... -
Dil Bilimine Giriş
(Akçağ Yayınları, 2023)Dil üzerine yapılan çalışmalar çok eski tarihlere dayanmakla birlikte, dil bilimi ancak 20. yüzyılın başlarında özgün bir “bilim dalı” olarak ortaya çıkmıştır. Bugünkü dil biliminin bağımsız bir “bilim” hâline gelişii Cours ... -
Ortaokul Türkçe Öğretim Programı ve Kelime Öğretimi
(Anı Yayıncılık, 2021)Kitap özeti: Eğitimin ve öğretimin okullarda bir plan dâhilinde gerçekleşebilmesi için öğretim programına ihtiyaç duyulur. Öğretim programı; hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme unsurlarından oluşan, ders işleme ... -
Sezai Karakoç'un görev adlı eserinin yazınsal göstergebilim yöntemi ile incelenmesi
(Ekin Basım Yayın, 2022)Kitap özeti: Milletlerin gücü, ürettikleri kültür ve medeniyet değerlerinin varlığıyla ölçülmüştür. Bu sebeple insanlık tarihi, insanın zihni faaliyetlerde bulunma kabiliyetiyle ürettiği bilim, sanat ve kültür değerlerinin ... -
Türkçe öğrenme ve öğretmenin anlamı ve önemi
(Pegem Akademi Yayıncılık, 2019)Dünya, milyonlarca tür canlıya ev sahipliği yapan bir yer iken dünyanın içinde bulunduğu yapı ve durum gözlemlendiğinde bunun genel olarak insanoğlu tarafından şekillendirildiği görülmektedir. Kıtaları fetheden, canlıları ... -
Türkçe öğretiminde teknoloji kullanımı
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)Teknolojinin hatta en eski teknolojik araçların bile dil eğitiminde kullanılmasındaki başarı, eğitimcilerin teknolojik araçları derslerine ne şekilde uyarladığı ile ilgilidir (Davis, 2006). Yani teknolojinin doğası gereği ...