Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTuncay, Tarık
dc.date.accessioned2019-08-28T11:59:03Z
dc.date.available2019-08-28T11:59:03Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationTuncay, Tarık (2017). Sosyal hizmet eğitiminin etik yönleri. Sosyal Çalışma Dergisi, 1(2), 1-9.en_US
dc.identifier.issn2587-1412
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/1155
dc.description*Doç. Dr. Tarık Tuncay Hacettepe Üniversitesi, İİBF, Sosyal Hizmet Bölümü, 06800, Beytepe-Ankara, ttuncay@hacettepe.edu.tren_US
dc.description.abstractSosyal hizmet etiğinin odağında kimler yer alır? Akademisyenlerin de içinde yer aldığı sosyal hizmet uzmanlarının tümü sosyal hizmet mesleğinin etik kurallarını izlemekle yükümlü olsa da, yükseköğretim sisteminde, sosyal hizmet akademisyenleri ile öğrencileri arasındaki güç farklılıklarının etik yönleri üzerinde yeterince inceleme yapılmamıştır. Buna karşın etikle ilgili inceleme ve araştırmalar çoğunlukla sahada çalışan sosyal hizmet uzmanının hizmet alanla mesleki ilişkisinden doğan konular veya sorunlara odaklanmıştır. Bu makale amacı, sosyal hizmet akademisyenleri ve öğrencileri arasındaki çok boyutlu profesyonel ilişkinin etik yönlerini tartışarak daha çok görünür hale getirmektir.en_US
dc.description.abstractWho is at the center of social work ethics? All social workers, including academics, are obliged to monitor the ethics of the social worker. However, in the higher education system, the ethical aspects of the power disparities between social work academics and students have not been adequately examined. Ethical reviews and research are mostly focused on topics or issues arising from the professional relevance of the social worker with their clients. This article aims to discuss the ethical aspects of the multidimensional professional relationship between social work academics and students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofSosyal Çalışma Dergisi | Turkish Journal of Social Worken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal hizmet eğitimien_US
dc.subjectSosyal hizmet eğitimcisien_US
dc.subjectSosyal hizmet etiğien_US
dc.subjectİlişki etiğien_US
dc.subjectGüç farklılıklarıen_US
dc.subjectSocial work educationen_US
dc.subjectSocial work ethicsen_US
dc.subjectRelationship ethicsen_US
dc.subjectPower differencesen_US
dc.titleSosyal hizmet eğitiminin etik yönlerien_US
dc.title.alternativeEthical aspects of social work educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTarık Tuncay |0000-0002-9447-6717en_US
dc.departmentİZÜen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record