Ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişki
Citation
Baş, Z. (2019). Ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Bu araştırma ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinin farklı ilçelerinde öğrenim gören 258’i (45.8) kız, 305 i (54.2) si erkek öğrenciden oluşan toplam 563 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler “İnsani Değerler Ölçeği” (İDÖ) (Dilmaç, 2007), “Öz-Anlayış Ölçeği” (ÖAÖ) ( Deniz, Şahin ve Sümer, 2008) ve “Mizah Tarzları Ölçeği” (MTÖ) (Yerlikaya, 2003) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin sahip oldukları değer ile mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Ergenlerin mizah tarzları ile öz-anlayışları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde ise, aynı şekilde pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin sahip oldukları değerler ile öz-anlayışları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde de, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. This study was conducted to examine the relationship between the values of adolescents, self-compassion and humor styles. The study group consisting of 563 high school students consisting of 258 (45.8 %) female and 305 (54.2 %) male students studying in different districts of Istanbul. The data related to the research were Human Values Scale Tarz (HVS) (Dilmaç, 2007), “Self-Compassion Scale” (SCS) (Deniz, Şahin and Sümer, 2008) and “Humor Styles Scale” (HSS) (Yerlikaya, 2003) collected. According to the findings of the study, when the predictive relationships between the values of adolescents and humor styles are examined, a positive linear relationship is observed. When the predictive relationships between adolescents' humor styles and self-compassion are examined, it is seen that there is a positive directional relationship. At the same time, when the predictive relationships between the values of adolescents and their self-compassion are examined, it is seen that there is a positive linear relationship.