Eğitimde ezber yönteminin yeri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri
Citation
Kayretli, R., Oral, E. (2014). Eğitimde ezber yönteminin yeri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 13-36.Abstract
Bu araştırmada, yönetici ve öğretmenlerin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir. Eğitim öğretimde ezber yönteminin öğrenmeye katkı düzeyi, hangi durumlarda kullanıldığı, diğer yöntemlerle nasıl kullanılabileceği, yönetici ve öğretmenlere katkısını belirlemek amacıyla, bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Konuyla ilgili, yurt içinden akademik araştırmalara ve yurt dışında uygulanan öğrenme yöntemlerine dair yayınlara yer verilmiştir. İstanbul ili evren olarak kabul edilmiş, bu evreni temsil etmesi için Gaziosmanpaşa ilçesinde görevde on (10) yılını dolduran 46 yönetici ve öğretmen örnekleme alınmış olup yarı yapılandırılmış görüşme (mülâkat) yapılmıştır. Elde edilen bulguların analizleri sonucunda eğitimde ezberin yeri olduğuna dair anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Ezberin, bireysel olduğu, hem sözel hem sayısal alanlarda uygulamaya dönük olarak kullanıldığında öğrenci başarısına katkısının olduğu anlaşılmıştır. Eğitimcilerin, ezber yöntemini diğer öğrenme yöntemleriyle eşgüdümlü olarak kullanabileceği, uygun şartlara göre akademik ve sosyal hayatta ezberin uygulanabileceği sonucuna varılmıştır. In this study, the implementation of the ideas that relates to the method
of memorization, attitudes by school administration have been studied. Contribution
level of memorization method in learningin which cases is used, how to use with other
methods, in order to determine the contribution of memorization method to the teachers
and administrators. We have been used scannning model and studied existing model. We
refered to local academic studies and international publications about learning technics.
Istanbul was taken as an universe and Gaziosmanpasa was taken as its province as it is
representing it. Fourty six administrators and teachers who have completed ten years in
education were taken as samples and were interviewed. As a result of the research We got
significant results that show memoraziton method has a role in learning. We understood
that memorization method is an individual method and has contribution in learning of
numerical and oral lessons. Finally as a result, memorization method with other learning
methods can be used as partial or simultaneously depends on subject, location, time of
memorization can be applied in academic and social life.