Temel Eğitim Bölümü Bildiri ve Sunum Koleksiyonu
Department of Primary Education Proceedings Collection
Recent Submissions
-
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Duyarlılık Düzeyleri
(2016)Özet: Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal duyarlılık düzeylerini incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde “Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal duyarlılıkları sınıf düzeylerine ... -
Okul etkililiğini etkileyen bir faktör: öğretmenlerin iş doyum düzeyleri
(Anı Yayıncılık, 2019)Okul etkililiği veya etkili okul kavramları, 1970’li yıllardan itibaren kullanılmaya baslanmakla birlikte, daha çok “Örgüt Gelistirme” üzerine yapılan arastırmaların ve çalısmaların içinde okul etkililiği ile karsılasılmaktadır. ... -
Sınıf öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık düzeyi ile işten ayrılma niyetleri arasındaki ilişki
(EYUDER Yayınları, 2018)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile işten ayrılma niyetleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri İstanbul Küçükçekmece ilinde görev yapan 287 sınıf öğretmeninden ... -
Risk assessment of cognitive development of early childhood children in quarantine days: a new AHP approach
(Murat TOSUN, 2020)The world is faced with disasters caused by natural or human effects from time to time. The various political, economic, health, and social consequences of these disasters affect people for different periods of time. In ... -
Ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişki
(Adıyaman Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, ... -
Osmanlı devletinde modern okulöncesi eğitimde görev alan Ermeni, Yahudi ve Rum öğretmenlerin kültürel etkileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halil İnalcık Tarih ve Toplum Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2018)Eğitimin halka yayıldığı 19. Yüzyılda Batı’da olduğu gibi Osmanlı Devleti’nde de eğitimde modernleşme çabaları kapsamında tüm çocuklara ilköğretimin zorunlu yapılmasının ardından rüştiye mektepleri ve diğer ortaöğretim ... -
Okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin aile katılımına yönelik tutumlarının yaş sınıf ve aile katılımıyla ilgili eğitim alıp almama durumuna göre incelenmesi
(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin aile katılımına yönelik tutumlarını incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde “Okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin aile katılımına yönelik ... -
Okulöncesi dönem çocuğu olan anne ve babaların kaliteli vakit algıları
(ASOS Yayınları, 2018)Eğitimin temellerinin atıldığı en önemli ortam ailedir. Çocukların yaşamlarının ilerleyen yıllarında başta sosyal, duygusal ve bilişsel beceriler olmak üzere bütün gelişim alanlarında başarılı olabilmeleri için aile ... -
Okul öncesi eğitimde eğitici çocuk şarkılarındaki mesajların çocuklar tarafından yorumlanması
(Anı Yayıncılık, 2018)Kişiliğin oluşum sürecinde çevresel faktörlerin etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Bu faktörler, kontrol edilebilen uyaranlar, yarı kontrol edilebilen uyaranlar ve kontrol edilemeyen uyaranlar olarak sınıflanabilir. Bireylerin ... -
Temel eğitim düzeyindeki çocukların soyut kavramları anlamlandırmalarının incelenmesi: nitel bir çalışma
(Gece Kitaplığı, 2017)Toplumların gelişmişlik düzeyi bireylerinin gelişmişlik düzeyi ile; başarılı, sağlıklı ve mutlu olması gibi niteliklerle doğru orantılıdır. Beklenen bu nitelikler için bireyin tüm gelişim alanlarına ait becerilerin mümkün ... -
Okulöncesi dönem çocuklarının değer kavramlarını tanımlamalarının incelenmesi: nitel bir çalışma
(Gece Kitaplığı, 2017)Toplumların varlığını devam ettirebilmesi, dil, tarih ve kültür gibi çeşitli toplumsal niteliklerin gelecek nesillere aktarılması ile sağlanabilecek bir durumdur. Bunun için de çocukların evrensel unsurları ve nitelikleri ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları
(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inanç düzeylerini belirlemektir. Bu temel amaç doğrultusunda “Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları çalışılan kurum, mesleki kıdem ve medeni ... -
Okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi öğrencilerinin bilgisayarda materyal hazırlama, iki ve üç boyutlu materyal tasarlamaya yönelik özyeterlik inançları
(ASOS Yayınları, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi öğrencilerinin bilgisayarda materyal hazırlama, iki ve üç boyutlu materyal tasarlamaya yönelik özyeterlik inançlarının incelenmesidir. Bu temel amaç ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik gereksinimleri
(Asos Publishing, 2018)Araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik gereksinimlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik gereksinimlerinin cinsiyete, ... -
The social skill levels of 4-6 year old refugee children who are attending preschool education
(Afro-Eurasian Research, 2017)The aim of this study is to examine the social skill levels of 4-6 year old refugee children who are attending preschool education in terms of some variables. Survey method was used. The study group consists of a 4-6-year ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ile duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesi
(Hayrullah Kahya, 2018)Araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeyleri
(Orp Danışmanlık ve Organizasyon, 2016)Okul öncesi dönem, bireyin tüm yönleriyle gelişiminin en hızlı olduğu, kendilik algısının temellerinin atıldığı, dünyayı ve diğer insanları algılamaya yönelik biyo-psiko-sosyal gelişim haritasının çizildiği bir evredir. ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumları
(Hayrullah Kahya, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmen adaylarının fiziksel aktivite ... -
Investigation of the metacognition level and life satisfaction of the university students studying in preschool teaching and child development programs
(ICSER- International Center of Social Science & Education Research, 2018)The main aim of this research is to investigate the metacognition level and life satisfaction of the university students studying in preschool teaching and child development programs. Within the framework of this main aim, ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarının karakter eğitimi yetkinliklerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(İstanbul Bilim ve Akademisyenler Derneği, 2017)Okul öncesi eğitim kurumları, 36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan kurumlardır. Gelişimin en hızlı ve çok yönlü olduğu bu yaş döneminde çocuklara verilecek karakter eğitimi onların ileriki yaşlarında sergileyecekleri ...