Browsing Temel Eğitim Bölümü Bildiri ve Sunum Koleksiyonu by Type "conferenceObject"
Now showing items 1-20 of 30
-
Çocuğun oyun hakkı ve oyun hakkına erişememe sebepleri
(Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, 2019)Erken çocukluk dönemi çocukların geleceğini önemli ölçüde belirleyen kritik dönemdir. Bu dönemde gerçekleştirilen deneyimler, yaşamın tüm alanlarında çocukların başarısını ya da başarısızlığını etkiler. Erken çocuklukta ... -
Çocuğun temizlik alışkanlığını kazanmasında erken çocukluk eğitim kurumlarının yeri
(Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, 2019)Toplumların gelişmişliklerinin en önemli göstergelerinden biri halkının fiziksel ve ruhsal sağlığı ve bu yöndeki uygulama ve gelişmelerdir. Hasipek ve Sürücüoğlu’na (1994) göre toplumların hedefledikleri uygarlık seviyesine ... -
Çocuk kütüphanelerinde yer alan okul öncesi döneme yönelik yayınlanmış hikaye kitaplarının özbakım becerileri açısından incelenmesi
(Üsküdar üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın temel amacı, çocuk kütüphanelerinde yer alan okul öncesi döneme yönelik yayınlanmış hikaye kitaplarını öz bakım beceri açısından incelemektir. Bu temel amaca bağlı olarak şu sorulara cevap aranmıştır: ... -
Investigation of the metacognition level and life satisfaction of the university students studying in preschool teaching and child development programs
(ICSER- International Center of Social Science & Education Research, 2018)The main aim of this research is to investigate the metacognition level and life satisfaction of the university students studying in preschool teaching and child development programs. Within the framework of this main aim, ... -
Okul etkililiğini etkileyen bir faktör: öğretmenlerin iş doyum düzeyleri
(Anı Yayıncılık, 2019)Okul etkililiği veya etkili okul kavramları, 1970’li yıllardan itibaren kullanılmaya baslanmakla birlikte, daha çok “Örgüt Gelistirme” üzerine yapılan arastırmaların ve çalısmaların içinde okul etkililiği ile karsılasılmaktadır. ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının değer düzeyleri ile ebeveynlerinin ebeveynlik tutumları arasındaki ilişki
(Üsküdar Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönem çocuklarının değer düzeyleri ile ebeveynlerinin ebeveynlik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada bu temel amaca bağlı olarak şu sorulara cevap aranmıştır: ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarının karakter eğitimi yetkinliklerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(İstanbul Bilim ve Akademisyenler Derneği, 2017)Okul öncesi eğitim kurumları, 36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan kurumlardır. Gelişimin en hızlı ve çok yönlü olduğu bu yaş döneminde çocuklara verilecek karakter eğitimi onların ileriki yaşlarında sergileyecekleri ... -
Okul öncesi eğitimde eğitici çocuk şarkılarındaki mesajların çocuklar tarafından yorumlanması
(Anı Yayıncılık, 2018)Kişiliğin oluşum sürecinde çevresel faktörlerin etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Bu faktörler, kontrol edilebilen uyaranlar, yarı kontrol edilebilen uyaranlar ve kontrol edilemeyen uyaranlar olarak sınıflanabilir. Bireylerin ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ile duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesi
(Hayrullah Kahya, 2018)Araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeyleri
(Orp Danışmanlık ve Organizasyon, 2016)Okul öncesi dönem, bireyin tüm yönleriyle gelişiminin en hızlı olduğu, kendilik algısının temellerinin atıldığı, dünyayı ve diğer insanları algılamaya yönelik biyo-psiko-sosyal gelişim haritasının çizildiği bir evredir. ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumları
(Hayrullah Kahya, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmen adaylarının fiziksel aktivite ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Duyarlılık Düzeyleri
(2016)Özet: Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal duyarlılık düzeylerini incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde “Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal duyarlılıkları sınıf düzeylerine ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumları ile iş doyumları arasındaki ilişki
(Asos Publishing, 2018)Araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları
(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inanç düzeylerini belirlemektir. Bu temel amaç doğrultusunda “Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları çalışılan kurum, mesleki kıdem ve medeni ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik gereksinimleri
(Asos Publishing, 2018)Araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik gereksinimlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik gereksinimlerinin cinsiyete, ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişki
(İstanbul Bilim ve Akademisyenler Derneği, 2018)Sağlıklı yaşam biçimi davranışı, bireyin sağlığını etkileyebilecek davranışlarını kontrol edebilmesi, günlük aktivitelerini düzenlerken kendi sağlık durumuna uygun davranışları seçmesidir. Yansıtıcı düşünme ise herhangi ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmen adaylarının beslenme alışkanlıkları ve beslenme bilgi düzeylerinin incelenmesi
(İstanbul Bilim ve Akademisyenler Derneği, 2018)Beslenme; büyüme, gelişme için olduğu kadar sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürebilmek için gerekli olan enerji ve besin öğelerinden her birini yeterli miktarda sağlayacak olan besinleri besin değerini yitirmeden, sağlığı ... -
Okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin aile katılımına yönelik tutumlarının yaş sınıf ve aile katılımıyla ilgili eğitim alıp almama durumuna göre incelenmesi
(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin aile katılımına yönelik tutumlarını incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde “Okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin aile katılımına yönelik ... -
Okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin ailelerle çalışmaya ilişkin yeterlik algıları
(kadincocuksagligiveegitimkongresi.org, 2016)Okul öncesi eğitimde ailelerle çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin öğrencilerin okula uyumunu sağlamak ve tüm gelişim alanlarını desteklemek amacıyla ailelerle kurdukları her türlü ilişki, iletişim ve işbirliği olarak ... -
Okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi öğrencilerinin bilgisayarda materyal hazırlama, iki ve üç boyutlu materyal tasarlamaya yönelik özyeterlik inançları
(ASOS Yayınları, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi öğrencilerinin bilgisayarda materyal hazırlama, iki ve üç boyutlu materyal tasarlamaya yönelik özyeterlik inançlarının incelenmesidir. Bu temel amaç ...