Toplam kalite yönetimi'nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri (İstanbul Beyoğlu örneği)
Citation
Çubuk, M. (2019). Toplam kalite yönetimi'nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri (İstanbul Beyoğlu örneği) (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Çalışmada, Türkiye’de ‘Toplam Kalite Yönetimi (TKY)’nin ortaöğretimde verimli
uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri, İstanbul Beyoğlu ilçesi örneği
üzerinden araştırılmaktadır. Araştırmanın amacı, TKY’nin okullarda daha verimli
uygulanmasının önündeki engelleri ortaya koymaktır.
Araştırmada eğitimin ana unsurlarından ve TKY’nin eğitim-öğretimdeki asıl
sahiplenici ve uygulayıcı paydaşlarından biri kabul edilen öğretmenlerin görüşlerine
başvurulmuştur. Beyoğlu ilçesinde bulunan 6 okulda görev yapan 72 öğretmene, 20
sorudan oluşan sorular yöneltilmiş veya “Görüşme Formları” dağıtılarak, sorulara
objektif cevaplar vermeleri istenmiştir.
Elde edilen bulgulara göre; okul yöneticilerinin öğretmenleri TKY çalışmalarına
yeterli düzeyde dahil etmedikleri, öğretmenlerin de TKY uygulamaları konusunda
yeterli donanıma (teorik/pratik) sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Çalışmanın
sonucunda; konunun MEB düzeyinde sahiplenilmesi ve idarecilerin de okulları
demokratik ve katılımcı bir anlayışla yönetmesi önerilmektedir. It was investigated, researched, in the example of Beyoğlu town in Istanbul, sociopsychological
causes why total quality management (TQM) in secondary education
in Turkey can not be applied in the study. The aim of the research is to reveal the
obstacles that TQM faces while being applied in schools.
It is consulted on the opinions of teachers who are espeacially main eduacation
factors and TQM’s main possessive and practitioner shareholder. Questionare of 20
questions are asked to 72 teachers who works in 6 schools in Beyoğlu or interview
forms are distributed to them and they are asked to answer these questions
objectively.
According to the findings acquired, it is determined that school heads' teachers are
not adequately included in TQM works and don't have enough
(theorethical/practical) complements about TQM applications. In the result of work,
it is suggested the subject to be owned with the level of MEB and managers to
manage schools with a democratic participating aspect.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbtX5E8Hw7XTgIe1vyUza4gvfOPzqibZnVYop9rx211TZhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/1464
Collections
- Eğitim Yönetimi [269]