dc.contributor.author | Bardak, Musa | |
dc.contributor.author | Topaç, Nihat | |
dc.contributor.author | Kirişçi, Murat | |
dc.contributor.author | Mertoğlu, Ercan | |
dc.contributor.author | Akyüz, Mehmet Hanifi | |
dc.date.accessioned | 2020-02-12T10:58:15Z | |
dc.date.available | 2020-02-12T10:58:15Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Bardak M., Topaç N., Kirişçi M., Mertoğlu E., Akyüz M. H. (2018). Okulöncesi dönem çocuğu olan anne ve babaların kaliteli vakit algıları. IV. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu Özet Kitapçığı / IV. International Symposium on Educational Sciences Conference Abstracts, 149. Elazığ: ASOS Yayınları. | en_US |
dc.identifier.isbn | 9786052132289 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/1546 | |
dc.description | * Musa Bardak. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İstanbul, Türkiye.
* IV. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu Özet Kitapçığı / IV. International Symposium on Educational Sciences Conference Abstracts : 3-4-5 Mayıs, 2018 : Alanya. | en_US |
dc.description.abstract | Eğitimin temellerinin atıldığı en önemli ortam ailedir. Çocukların yaşamlarının ilerleyen
yıllarında başta sosyal, duygusal ve bilişsel beceriler olmak üzere bütün gelişim alanlarında
başarılı olabilmeleri için aile içinde gerçekleşen bu temel atma sürecinden en üst düzeyde
verim alınmalıdır. Aile üyelerinin bunun bilincinde olarak hareket etmeleri olumsuz
faktörlerin etkisini en aza indirecek ve bu duruma büyük ölçüde katkı sağlayacaktır. Formal
eğitimin ana paydaşları olan okul ile öğrenci arasındaki etkileşimin sonuçlarının başarıya
ulaşabilmesi için çocuğun aile ortamında deneyimlediği eğitimsel yaşantıların kalitesi kritik
konumdadır. Çocuğun anne veya babasıyla kaliteli vakit geçirmesi; onlarla aynı ortamda
olmasından öte, aynı eylemin bir parçası olması olarak tanımlanabilir. Aynı mekânda
bulunarak karşılıklı hiçbir etkileşim içermeyen, farklı faaliyetlerde bulunmak yerine; çok basit
bir faaliyeti etkileşim halinde birlikte gerçekleştirmek kaliteli vakit yoluyla çocuğun bütün
gelişim alanlarına olumlu hizmet eder. Bu çalışma okul öncesi eğitim kurumlarına devam
eden çocuğu olan anne ve babaların çocukları ile kaliteli vakit geçirme algılarını araştırmak
amacıyla yapılacaktır. Çalışma farklı sosyo-ekonomik düzeydeki anne ve babaların araştırma
konusundaki düşüncelerinin karşılaştırılmasını da kapsayacaktır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemi ve araştırma deseni olarak olgubilim (fenomenoloji) çalışması kullanılacaktır.
Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitime devam eden çocuğu olup farklı ekonomik
düzeylere sahip olan 30 anne-baba oluşturacaktır. Katılımcılar belirlenirken alt, orta ve üst
sosyo-ekonomik düzeylerden 10’ar anne-baba seçilecektir. Anne-babalara araştırmacılar
tarafından hazırlanan veri toplama aracı yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulanacaktır. Elde
edilen veriler betimsel analiz tekniği ile değerlendirilecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | ASOS Yayınları | en_US |
dc.relation.ispartof | IV. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu Özet Kitapçığı / IV. International Symposium on Educational Sciences Conference Abstracts | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitimi | en_US |
dc.subject | Anne-baba tutumları | en_US |
dc.subject | Kaliteli vakit | en_US |
dc.subject | Aile-çocuk etkileşimi | en_US |
dc.title | Okulöncesi dönem çocuğu olan anne ve babaların kaliteli vakit algıları | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-5585-8002 | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 149 | en_US |
dc.identifier.endpage | 149 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Bardak, Musa | |