Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorUmar, Çiğdem Nilüfer
dc.contributor.authorReis, Zerrin Ayvaz
dc.date.accessioned2015-05-26T16:19:14Z
dc.date.available2015-05-26T16:19:14Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationUmar, Ç. N., Reis, Z. A., (2014). Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 1-30.
dc.identifier.issn2147-4710
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/158
dc.descriptionBu makale Çiğdem Nilüfer Umar’ın doktora tezinin bir bölümünden esinlenerek yazılmıştır.
dc.description.abstractBu araştırma, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektedir. Bu amaçla 10. sınıf Kimya dersinin “Maddenin Halleri” ünitesiyle üstün zekâlı öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınarak ve karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış bir öğretim ortamı oluşturulmuştur. Çalışma, İstanbul ilinde bir vakıf okulunun fen lisesinde 10. sınıfa devam eden 17’si deney grubunda 17’si de kontrol grubunda olmak üzere toplam 34 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının her ikisindeki tüm öğrencilerin üstün zihin düzeyinde performans gösterdikleri tanılanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere “Maddenin Halleri” ünitesi 8 hafta boyunca kendileri için geliştirilmiş karma öğrenme yöntemiyle farklılaştırılmış öğretim ortamında uygulanırken kontrol grubundaki öğrenciler aynı üniteyi geleneksel öğretim yöntemiyle işlemeye devam etmişlerdir. Araştırma kapsamındaki verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Adı geçen test deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere ön test ve son test olarak verilmiştir. Elde edilen veriler uygun bir programla analiz edilmiştir. İstatistiksel analizde t-testi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarı puanlarını arttırdığı gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims to evaluate the effects of differentiated curriculum with blended learning method on gifted students’ academic achievement. For this aim, a unit plan that takes into account the special academic needs of the gifted learners was constructed which relies on the blended learning and the unit was chosen from 10th grade Chemistry lesson. In this study, pretest and posttest experimental model was used. The study was conducted with a total number of 34 gifted students, 17 of them in experimental group and 17 in wait list control group, who were students from 10th grades of A Foundation High School in İstanbul. While the differentiated curriculum with blended learning in chemistry was being administered to the experimental group, the regular curriculum without any differentiation was being administered to the control group. An Achievement Test which is developed by the researcher are used in order to derive the needed data. The test was administered as pretest and posttest to all students in the experimental and control groups. The data obtained was analyzed by using t-Test taking place in the statistical program. According to the findings of the study, it has been observed that differentiated curriculum with blended learning method on gifted students’, increases the score of the achievement test of the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.ispartofİZÜ Sosyal Bilimler Dergisi / IZU Journal of Social Scienceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKarma öğrenmeen_US
dc.subjectKimya eğitimien_US
dc.subjectÜstün zekalılaren_US
dc.subjectBlended Learningen_US
dc.subjectChemistry Educationen_US
dc.subjectGifted Personen_US
dc.titleKarma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of differentiated curriculum with blended learning method on gifted students’ academic achievementen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridÇiğdem Nilüfer Umar |0000-0002-8804-6024
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorUmar, Çiğdem Nilüfer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record