| dc.contributor.author | Umar, Çiğdem Nilüfer | |
| dc.contributor.author | Reis, Zerrin Ayvaz | |
| dc.date.accessioned | 2015-05-26T16:19:14Z | |
| dc.date.available | 2015-05-26T16:19:14Z | |
| dc.date.issued | 2014 | en_US |
| dc.identifier.citation | Umar, Ç. N., Reis, Z. A., (2014). Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 1-30. | |
| dc.identifier.issn | 2147-4710 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/158 | |
| dc.description | Bu makale Çiğdem Nilüfer Umar’ın doktora tezinin bir bölümünden esinlenerek yazılmıştır. | |
| dc.description.abstract | Bu araştırma, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektedir. Bu amaçla 10. sınıf Kimya dersinin “Maddenin Halleri” ünitesiyle üstün zekâlı öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınarak ve karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış bir öğretim ortamı oluşturulmuştur. Çalışma, İstanbul ilinde bir vakıf okulunun fen lisesinde 10. sınıfa devam eden 17’si deney grubunda 17’si de kontrol grubunda olmak üzere toplam 34 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının her ikisindeki tüm öğrencilerin üstün zihin düzeyinde performans gösterdikleri tanılanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere “Maddenin Halleri” ünitesi 8 hafta boyunca kendileri için geliştirilmiş karma öğrenme yöntemiyle farklılaştırılmış öğretim ortamında uygulanırken kontrol grubundaki öğrenciler aynı üniteyi geleneksel öğretim yöntemiyle işlemeye devam etmişlerdir. Araştırma kapsamındaki verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Adı geçen test deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere ön test ve son test olarak verilmiştir. Elde edilen veriler uygun bir programla analiz edilmiştir. İstatistiksel analizde t-testi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarı puanlarını arttırdığı gözlenmiştir. | en_US |
| dc.description.abstract | The present study aims to evaluate the effects of differentiated curriculum with
blended learning method on gifted students’ academic achievement. For this aim, a unit plan
that takes into account the special academic needs of the gifted learners was constructed
which relies on the blended learning and the unit was chosen from 10th grade Chemistry
lesson. In this study, pretest and posttest experimental model was used. The study was
conducted with a total number of 34 gifted students, 17 of them in experimental group and 17
in wait list control group, who were students from 10th grades of A Foundation High School
in İstanbul. While the differentiated curriculum with blended learning in chemistry was being
administered to the experimental group, the regular curriculum without any differentiation
was being administered to the control group. An Achievement Test which is developed by
the researcher are used in order to derive the needed data. The test was administered as
pretest and posttest to all students in the experimental and control groups. The data obtained
was analyzed by using t-Test taking place in the statistical program. According to the
findings of the study, it has been observed that differentiated curriculum with blended
learning method on gifted students’, increases the score of the achievement test of the
students. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
| dc.relation.ispartof | İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi / IZU Journal of Social Science | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Karma öğrenme | en_US |
| dc.subject | Kimya eğitimi | en_US |
| dc.subject | Üstün zekalılar | en_US |
| dc.subject | Blended Learning | en_US |
| dc.subject | Chemistry Education | en_US |
| dc.subject | Gifted Person | en_US |
| dc.title | Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisi | en_US |
| dc.title.alternative | The effects of differentiated curriculum with blended learning method on gifted students’ academic achievement | en_US |
| dc.type | article | en_US |
| dc.authorid | Çiğdem Nilüfer Umar |0000-0002-8804-6024 | |
| dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
| dc.identifier.volume | 3 | en_US |
| dc.identifier.issue | 5 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
| dc.identifier.endpage | 30 | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.institutionauthor | Umar, Çiğdem Nilüfer | |