Browsing Özel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 52
-
Analysis of students’ school engagement in terms of friendship and teachers’ behavior
(Academic Journals, 2016)The main goal of this study is to analyze “Students’ school engagement in terms of friendship and teacher behaviors”. The population of the study is all students at 4th grade within the boundaries of İstanbul Metropolitan ... -
Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların nedenleri ve çözüm önerileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bilim bilinmeyene ulaşma arzusu ile ortaya çıkmaktadır. Bilgiye ulaşmayı gerçekleştiren bilim insanı ve sahip olduğu özellikler bilimsel süreç için önem arz etmektedir. Bilim insanın sahip olduğu bu özellikler bilimsel ... -
A case study investigating the language development process, early literacy experiences and educational problems of a gifted child
(Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2018)The objective of the present study is to identify the language development process, early literacy experiences and educational problems of an early reader identified as gifted. The research method was determined as a case ... -
Consistency of the performance and nonperformance methods in gifted identification: a multilevel meta-analytic review
(NAGC Publications, 2016)Current approaches to gifted identification suggest collecting multiple sources of evidence. Some gifted identification guidelines allow for the interchangeable use of performance and nonperformance identification methods. ... -
Destek Eğitim Odası Hizmeti
(İnönü Üniversitesi, 2021)Kaynaştırma uygulamaları kapsamında öğrenimini sürdüren özel gereksinimli öğrenci (ÖGÖ)’lerin okuldaki saatinde dersten alınarak eğitim hizmeti sunulmasına destek eğitim odası (DEO) uygulaması denilmektedir. Bu destek ... -
Destek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumlulukları
(Trakya Üniversitesi, Trakya Eği)Destek eğitim odası (DEO) hizmeti destek özel eğitim hizmetlerinden biridir. DEO hizmetinde, destek eğitim odası öğretmeniyle belirli zaman dilimde özel gereksinimli öğrenciye bireysel veya küçük grup şeklinde bireyselleştirilmiş ... -
Dini danışma ve rehberliğin kapsamı, sınırları, gerekliliği üzerine bir inceleme
(TİDSAD, 2018)Bu araştırmanın amacı ülkemizde yeni bir alan olan dini danışma ve rehberliğin mahiye-tini, kapsamını, ülkemiz ve diğer ülkelerde ortaya çıkışını ve yayılmasını inceleyerek dini reh-berlik ve danışmanlığı gerektiren ... -
Eğitim yöneticilerinin problem çözme becerileri ile ilgili araştırmalara genel bir bakış
(Tidsad, 2016)Eğitim yöneticileri problem çözme becerisine sahip olmak adına bazı özellikleri barındırmalıdır. Bu özellikleri; etkin iletişim yeteneği, çalışkanlık, zekilik, sosyallik, fiziki görünüm açısından düzgünlük, bilgililik, ... -
Ergenlerde internette amaçsız gezinme ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişki: anksiyetenin aracı etkisi
(Iğdır Üniversitesi, 2019)Dijital oyun bağımlılığı ergenler için ciddi bir risk oluşturmaktadır. Bu nedenle bu kavramın ergenlerde araştırılması önemlidir. Bu araştırma ergenlerde internette amaçsız gezinme ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ... -
Examining the Relationships between the Burnout Levels and Creative Thinking Levels of Special Education Teachers
(Muhammed ZİNCİRLİ, 2022)In this study, the relationships between the burnout and creative thinking levels of special education teachers (SET) were examined. In line with this purpose, 214 special education teachers were reached. Maslach Burnout ... -
Gifted filmi bağlamında özel yeteneklilere ve eğitimlerine genel bir bakış
(2020)Özel yetenek; zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik, motivasyon ve/veya özel yetenek alanlarında bireyinyaşıtlarından daha yüksek düzeyde performans sergileme kapasitesidir. Özel yetenekli öğrencilerinkeşfedilmesi ve gereksinim ... -
Görsel sunu tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2015)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin görsel sunu yapmaya ilişkin tutumlarını ölçmeyi hedefleyen geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu Đstanbul ili, Esenler ... -
Görsel sunu uygulamalarına ilişkin tutumun incelenmesi
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2016)Bu araştırmada, ilkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde projeye dayalı öğrenme yönteminin kullanımının öğrencilerin görsel sunu uygulamalarına yönelik tutumuna etkisi saptanmaktadır. Araştırma, İstanbul ili, Esenler ... -
An investigation into the discipline approaches of school administrators
(Mahmut DEMİR, 2016)The aim of this study is to investigate the discipline approaches of school managers. The study employed qualitative research methods and techniques. The sample of the study consists of the school managers employed in ... -
An investigation of metaphors used by primary school teachers to describe supervisors
(OCERINT International Organization Center of Academic Research, 2016)This study is a qualitative exploration of the perceptions of primary school teachers of their supervisors using metaphors. Data in this study was obtained from interviews with 106 classroom teachers who had been supervised ... -
İlkçağda Sokrates'e kadar siyasal düşünce ve eğitim
(Avrasya Bilimler Akademisi, 2016)Bu makalenin amacı ilkçağda Sokrates’e kadar siyasal düşüncenin gelişimini incelemektir. Siyasal düşünce insanın toplumun gelişmesini, kültür aktarımını kurumlar ve devlet ile ilişkisi dahilinde incelemiştir. Bundan ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazılarının yazma özelliklerinin ilişkileri açısından incelenmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2015)İnsan; yazının icadıyla birlikte yaşadığı, hayal ettiği, gördüğü, tanık olduğu kısaca içinde bulunduğu tüm olay ve olguları yazıyla tarihe kaydetmiştir. Yazılı olan bilgi, belge, doküman tüm insanlığın hizmetine sunulmuştur. ... -
İlkokul öğrencilerinin yaratıcılıkları ile ahlaki olgunluk ve akademik başarı ilişkisi
(Mehmet Dursun Erdem, 2018)Bu araştırmanın ana amacı ilköğretim öğrencilerinin yaratıcılıklarının gelişimi ile empati, ahlaki olgunluk ve akademik başarı arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırma betimsel korelasyonel araştırma modeli ile ... -
İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun eğitim görüşleri
(Avrasya Bilimler Akademisi, 2016)İsmail Hakkı Baltacıoğlu 1886-1978 yıllarında yaşamış bir filozof, hattat, sosyolog, eğitimci ve yazardır. Günümüzde İsmail Hakkı Baltacıoğlu ile ilgili yapılan onlarca lisansüstü tez ve araştırma makalesi vardır. Onun ... -
İsmail Hakkı Baltacıoğlu: talim ve terbiyede inkılap
(Mehmet Dursun Erdem, 2015)Birinci Kitap: Genel Değerlendirme Birinci Bölüm: Eğitim-Öğretimde Esas Olan Eğitimdir: Ülkemizde eğitim ve öğretimin amacı; “uslu, hafızası kuvvetli adamlar yetiştirmek”tir. İnsanların hayatındaki başarı, birinci derecede ...