Ortaokul ve lise okul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar İlçesi örneği)
Citation
Arıkan E. E., Ünsal K. (2019). Ortaokul ve Lise Okul Yöneticilerinin Kodlama Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi (Bağcılar İlçesi Örneği). İZÜ Eğitim Dergisi, 1(2), 250-284.Abstract
Çalışmanın amacı ortaokul ve lise okul yöneticilerinin kodlama eğitimine
yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu Bağcılar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bulunan 11 ortaokul ve
10 lise devlet kurumlarında olmak üzere toplam 21 okulda görev yapan 30
okul yönetici oluşturmaktadır. Bu 30 okul yöneticisinin 11’i okul müdürü,
19’u okul müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Veri toplama aracı
olarak kişisel bilgi formu ve araştırmacı tarafından hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak
hazırlanan görüşme formu ölçme ve değerlendirme bölümünden iki uzman
akademisyen, eğitim bilimleri anabilim dalından bir uzman akademisyen ve
dil bilim uzmanı tarafından incelenerek, gerekli düzeltmeler yapılmıştır.
Görüşmelerden elde edilen bulgular durum çalışması deseni kullanılarak
oluşturulmuş ve yöneticilerin kodlama eğitimine yönelik görüşleri
betimlenerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Yöneticilerin kodlama eğitimine
yönelik yüzeysel bilgilerinin olduğu, erken yaşlardan itibaren ileri kademelere
doğru kodlama eğitiminin sistematik olarak verilmesi gerektiğini
düşündükleri ortaya koyulmuş ve elde edilen bulgulara göre sonuç ve
önerilerde sunulmuştur. The aim of this study is to examine the opinions of middle and high school
principals about coding education. In this research, case study design, which
is one of the qualitative research methods, was used. The study group of the
study consists of 30 school principals working in a total of 21 public schools
(11 secondary schools and 10 high schools) affiliated to Bağcılar District
National Education Directorate. 19 of the participants participated in the study
are principals, while 11 were vice principals. Half of the participants work in
secondary school and the remaining half work in high school. This study is
limited to 30 participants and only for the 2018-2019 academic year. Personal
information form and semi-structured interview form prepared by the
researcher were used as data collection tools. The semi-structured interview
form prepared as a data collection tool was examined by two expert
academicians from the measurement and evaluation department, one expert
academician from the educational sciences department and and the linguistic
expert. Necessary corrections were made. Findings obtained from the
interviews were formed by using case study design and the views of principals
about coding training were described and interpreted. It has been revealed that
the principals have superficial knowledge about coding education and that they
think that the right coding education should be given systematically to the
advanced levels from the early ages and the results and suggestions are
presented according to the findings.