DC beslemeli raylı sistemlerde cer gücü için doğrultucu parametrelerinin araştırılması

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Kind
articleMetadata
Show full item recordCitation
Akçay, M. T., Kocaarslan, İ. (2020). DC beslemeli raylı sistemlerde cer gücü için doğrultucu parametrelerinin araştırılması. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 7-13.Abstract
Şehiriçi raylı sistemlerde EN standartları ve iş güvenliği kısıtlamalarından dolayı DC gerilim tercih
edilmektedir. Şehiriçi enerji şebekesinden elde edilen gerilim sinusoidal dalga şekline sahip olduğu
için DC gerilim elektrifikasyon sisteminde bulunan doğrultucu sistemi ile elde edilmektedir. Enerji
hattından gelen gerilim orta gerilim seviyesinde olduğu için istasyon trafo merkezlerinde kurulu
transformatörler yardımıyla doğrultucu sisteminin ihtiyacı olan seviyeye dönüşüm
gerçekleştirilmektedir. Doğrultucu sisteminden elde edilen DC gerilim yardımıyla katener hattına
gerekli olan enerji iletimi sağlanarak araçlara güç temin edilmektedir. Bu çalışmada DC beslemeli bir
raylı sistem hattında kullanılan doğrultucu parametrelerinin cer gücü sistemine etkisi araştırılarak
sistem analiz edilmiştir. Çalışma için 12 km uzunluğunda ve 10 istasyondan oluşan bir raylı sistem
hattı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar üzerinden karşılaştırma yapılarak doğrultucu sistemi için
optimal tasarım esasları ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. DC voltage is preferred in urban rail systems due to EN standards and occupational
safety restrictions. Since the voltage obtained from the urban energy network has a
sinusoidal waveform, the DC voltage is also obtained by the rectifier system in the
electrification system. Since the voltage coming from the power line is at medium
voltage level, the transformer is transformed to the level required by the rectifier system
with the help of transformers installed in the substation substations. With the help of
the DC voltage obtained from the rectifier system, the vehicles are supplied with the
necessary energy transmission to the catenary line. In this study, the effect of rectifier
parameters used in a DC feed rail system on traction power system was investigated
and the system was analyzed. For the study, a rail system line with a length of 12 km
and consisting of 10 stations was used. By comparing the results obtained, suggestions
for optimal design principles for rectifier system were made.