Browsing Sınıf Öğretmenliği Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-18 of 18
-
Oyun temelli dil beceri programının suriyeli öğrencilerin okuma yazma becerilerinin gelişimine etkisi
(Mehmet Dursun Erdem, 2018)Oyun temelli dil beceri programı, anadili Türkçe olmayan temel eğitim çağındaki (6-11 yaş) toplam kırk tane Suriyeli öğrenciye gelişim özellikleri ve dil becerileri dikkate alınarak oluşturulmuş dört ayrı grup halinde Eylül ... -
Okul Yöneticilerinin Karakter Eğitimi Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(Ensar Neşriyat, 2018)Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin karakter eğitimi yeterlik inançlarını cinsiyet, yaş, mesleki ve yöneticilik kıdemi, medeni durum, mezun olunan fakülte, mezuniyet düzeyi ve görev yapılan okul kademesi değişkenlerine ... -
Öğretmen adaylarının öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2018)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersine yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın evrenini ... -
İlkokul öğrenci̇leri̇ni̇n problem çözme beceri̇leri̇ni̇n incelenmesi̇
(Özcan Bayrak, 2018)Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Türkiye’de 2005-2018 yılları arasında eğitim bilimleri alanında örgütsel adanmışlık konusunda yapılan lisansüstü çalışmaların incelenmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2018)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 2005-2018 yılları içerisinde eğitim bilimleri dalında “Örgütsel Adanmışlık” konusunda yapılan lisansüstü tezlerinin değerlendirilmesidir. Yüksek Öğretim Kurulu’nun tez tarama merkezinde ... -
Metaphorical perceptions of primary school teachers towards cursive writing
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019)This study aims at analyzing primary school teachers’ opinions on cursive writing and their metaphorical perceptions. The study is a qualitative research. Semi-structured interview method was employed to identify opinions ... -
Öğretmenlerin umutsuzluk düzeyi
(Muhammet Kuzubaş, 2019)Bu araştırmanın amacı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin umutsuzluk düzeylerini incelenmek ve bazı demografik özellikler açısından anlamlı farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada tarama ... -
Sınıf öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(Avrasya Bilimler Akademisi, 2019)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin ne düzeyde olduğu ve farklı değişkenlere göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığını incelemektir. Yapılan çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İlkokul yöneticilerinin ve sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi tutumlarının incelenmesi
(Özcan Bayrak, 2019)Bu çalışmanın amacı, ilkokul yöneticilerinin ve sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi tutumlarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Çalışmada sınıf öğretmenlerinin ... -
An analysis on the relationship between primary school teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes towards gifted education
(Ayşe Burcu ULUSOY, 2019)The purpose of this research is to investigate whether there is a significant relationship between attitudes and self- efficacy beliefs of primary school teachers towards gifted education; the level of Self-Efficacy ... -
İlkokul yöneticilerinin ve sınıf öğretmenlerinin demokratik tutumlarının incelenmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2019)Bu çalışmanın amacı, ilkokul yöneticilerinin ve sınıf öğretmenlerinin demokratik tutumlarını incelemektir. Çalışmada ilkokul yöneticilerinin ve sınıf öğretmenlerinin tutumlarını mevcut şekliyle belirlemek amaçlandığı için ... -
Eleştirel liderlik stili ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2019)Araştırmanın amacı, eğitim yönetimi alanında ihtiyaç duyulan eleştirel liderlik stilini geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçen Likert türü bir ölçek geliştirmektir. Eleştirel Liderlik Stili Ölçeği Jenkins ve Cutchens’ın ... -
Sınıf öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin incelenmesi
(Avrasya Bilimler Akademisi, 2019)Bu çalışmanın amacı eğitim alanında görev yapan sınıf öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin incelenmesi ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Yapılan çalışmada betimsel tarama modeli ... -
The role of charismatic leader in school culture
(Ani Publishing Ltd., 2020)Purpose: This study aims to investigate the level at which the charismatic leadership style of school principals perceived by teachers predicts the school culture. Research Method: The correlational model, a quantitative ... -
Sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma betimsel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Sınıf öğretmenlerinin yenilikçilik durumlarının incelenmesi
(Muhammet Kuzubaş, 2020)değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yapılan çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Beylikdüzü, Avcılar ve Esenyurt ilçelerinde görev ... -
Temel eğitim bölümü öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik algılarının incelenmesi
(Özcan Bayrak, 2020)Erken çocukluk ve ilkokul dönemi bireylerin meraklı, sorgulayıcı ve araştırmacı olduğu dönemdir. Bu dönemde edindikleri eğitim tecrübesi ile bilimsel bakış açıları geliştirilerek 21. yy insanının gerektirdiği bilim ... -
İlkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumunun incelenmesi
(Serdar Yavuz, 2020)Çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumunu incelemektir. İlkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumu sınıf mevcudu, ders başarı notu, öğretmen-öğrenci ...