Sınıf öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Kind
articleMetadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin ne düzeyde olduğu ve farklı
değişkenlere göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığını incelemektir. Yapılan çalışmada betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini İstanbul ilinde resmi devlet kurumlarında görevine devam eden sınıf
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ilinde Avcılar ilçesinde resmi devlet
kurumlarında görevine devam eden 273 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
“Kişisel Bilgiler Formu” ve “Zaman Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Zaman Yönetimi Ölçeği “zaman
planlaması”, “zaman tutumları” ve “zaman harcattırıcılar” şeklinde üç alt boyutlu bir ölçektir. Ölçekler 2018-
2019 eğitim öğretim yılında ikinci dönemde görevlerine devam eden öğretmenlere uygulanmıştır. Bu
çalışmadaki veriler SPSS 24 paket programında analiz edilmiştir. Demografik veriler için betimsel istatistik
yöntemlerinden yüzde ve frekans kullanılmıştır. Ayrıca veriler T Testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Veri
analizi sonucunda sınıf öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Sınıf
öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerine yönelik yapılan çalışmada yaş, görev, mesleki kıdem, eğitim
durumu ve zaman yönetimi alanı ile ilgili kitap, dergi, makale, vb. basılı eser okuma değişkenine göre anlamlı
bir farklılık bulunmuştur. The aim of this study is to examine the level of time management skills of primary school teachers and
whether there is a significant difference according to different variables. Descriptive scanning model was used in
the study. The universe of the study consists of primary school teachers who work in official state institutions in
Istanbul. The sample of the study consists of 273 primary school teachers who work in official state institutions
in Avcılar district of Istanbul. “Personal Information Form” and “Time Management Scale” were used as data
collection tools. The Time Management Scale is a three-dimensional scale called “time planning”, “time
attitudes” and “time wasters”. The scales were applied to the teachers who continued their duties in the second
semester of 2018-2019 academic year. The data in this study were analyzed in SPSS 24 package program.
Descriptive statistics and percentage and frequency were used for demographic data. In addition, data were
analyzed by t test and ANOVA. As a result of the data analysis, it was seen that the time management skills of
primary school teachers were high level. In the study conducted for classroom teachers' time management skills,
a significant difference was found according to variables of to age, task, professional seniority, education level
and reading related time management field books, journals, articles, etc.















