| dc.contributor.author | Kırkıç, Kamil Arif | |
| dc.contributor.author | Kırkıç, Ayşe Perihan | |
| dc.contributor.author | Berberoğlu, Şeyma | |
| dc.date.accessioned | 2020-12-20T06:50:41Z | |
| dc.date.available | 2020-12-20T06:50:41Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.issn | 2146-3638 | |
| dc.identifier.issn | 2619-9068 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.31704/ijocis.2018.011 | |
| dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMk56YzRPQT09 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/2042 | |
| dc.description.abstract | In the last few decades, forced migration movements increased and caused a number of people to leave their countries and homes. In this context, especially existence and quality of food, health and educational services have great importance. Refugee children do not only need to have an access to humanitarian needs but also education. Even though it may be hard for the host countries to make a new system or have the refugees adapt to the established system, getting this responsibility is crucial in context of human rights. Education system of Turkey should be arranged according to the refugees and respect their identities. In this paper, a multicultural model proposal is presented to establish a better education life for Syrian refugees in Turkey. | en_US |
| dc.description.abstract | Geçtiğimiz yıllarda, zorunlu göç hareketleri artmış ve pek çok insanın ülkelerini, evlerini terk etmesine neden olmuştur. Bu bağlamda, göçmenlerin eğitim, beslenme ve sağlık ihtiyaçlarının giderilmesi ve niteliği büyük önem taşımaktadır. Göçmen çocukların, insani temel yardımların dışında eğitime de ihtiyaçları vardır. Göçmenleri barındıran ülkelerin, onlar için yeni bir eğitim sistemi tasarlayarak veya mevcut eğitim sistemlerini göçmenlerin ihtiyaçlarına uyarlayarak, göçmenlere eğitim hizmeti sağlamaları, insan hakları bakımından bu ülkelerin görevidir. Türkiye eğitim sistemi göçmenlerin kimliklerini de dikkate alarak onların ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir. Bu makalede Türkiye’de yaşayan Suriyeli çocukların eğitimi için bir model önerisi sunulacaktır. | en_US |
| dc.language.iso | eng | en_US |
| dc.publisher | Özcan Demirel | |
| dc.relation.ispartof | Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.31704/ijocis.2018.011 | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Mülteciler | en_US |
| dc.subject | Eğitim ihtiyaçları | |
| dc.subject | Çok kültürlülük | |
| dc.subject | Refugees | |
| dc.subject | Educational needs | |
| dc.subject | Multiculturalism | |
| dc.title | The educational needs of refugees in a multicultural world: An innovative solution to the problem | en_US |
| dc.title.alternative | Çok kültürlü bir dünyada mültecilerin eğitim gereksinimleri: Soruna yenilikçi bir çözüm | en_US |
| dc.type | article | en_US |
| dc.authorid | Kamil Arif Kırkıç |0000-0002-8902-437X | |
| dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
| dc.identifier.volume | 8 | en_US |
| dc.identifier.issue | 2 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 233 | en_US |
| dc.identifier.endpage | 254 | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.institutionauthor | Kırkıç, Kamil Arif | |
| dc.department-temp | İstanbul Sabahattin Zaim University, Faculty of Education, İstanbul, Turkey;İstanbul Şehir University, Faculty of Education, İstanbul, Turkey;İstanbul Şehir University, Faculty of Education, İstanbul, Turkey | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 306778 | |