Browsing İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, 2020 by Title
Now showing items 1-8 of 8
-
Gelişimsel yetersizliğe sahip çocuğu olan ve normal gelişim gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin aile yaşam kalitesi algılarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Araştırmanın amacı, normal gelişen çocuklu anne-babalar ile gelişimsel yetersizliğe sahip çocuklu annebabaların aile yaşam kalitelerini incelemektir. Veri setini, İstanbul ilinde yaşayan gelişimsel yetersizliğe sahip ... -
Okul yöneticilerinin kriz yönetimi tutumları ile duygusal zekâları arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin görüşlerine göre, yöneticilerin kriz yönetimi becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenebilmesidir. Bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 yıllarındakiİ ... -
Ortaokul öğrencilerinde bilgisayar oyunu bağımlılığının ebeveyn davranışları açısından incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı ortaokul öğrencilerindeki bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, ebeveynlerinin çocuklarına bilgisayar oyunu oynarken süre ... -
Öğrencilerin başarısına ve öğrenmesine yönelik öğretmen görüşleri ölçeği (ÖBÖY-ÖGÖ)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Gerçekleştirilen bu çalışma ile öğrencilerin başarısı ve öğrenmesine yönelik öğretmen görüşleri ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya öğretmenlik deneyimleri 1-40 yıl arasında değişen toplam 636 ilkokul, ... -
PASS teorisi üzerine genel bir literatür taraması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)PASS teorisinin temeli Luria’nın (1970) beyin çalışmalarına dayanmaktadır. Das, Naglieri ve Kirby (1994) tarafından PASS teorisi Planlama, Dikkat, Eş zamanlı ve Ardıl Bilişsel İşlemlerden meydana gelen nörobilişsel bir ... -
“Rehberlik ve Araştırma Merkezi” kavramına ilişkin öğretmen ve idareci algıları: metafor çalışması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu araştırma, öğretmen ve yöneticilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne dair algılarını metaforlar aracılığı ile belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı ikinci yarıyılında, ... -
Sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma betimsel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Yönetsel bağlamda okul öncesi eğitimdeki sorunlar: bir fenomenoloji çalışması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim öğretmeni görüşlerine göre yönetsel bağlamda okul öncesi eğitimdeki sorunların belirlenmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemini esas alan, olgubilim (fenomenoloji) araştırmasıdır. ...