Ortaokul öğrencilerinde bilgisayar oyunu bağımlılığının ebeveyn davranışları açısından incelenmesi
Citation
Lermi, U., Afat, N. (2020). Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyunu Bağımlılığının Ebeveyn Davranışları Açısından İncelenmesi. İZÜ Eğitim Dergisi, 2(3), 122-136.Abstract
Bu çalışmanın temel amacı ortaokul öğrencilerindeki bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyinin
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, ebeveynlerinin çocuklarına
bilgisayar oyunu oynarken süre sınırı koyma ve ebeveynlerin kendilerinin de bilgisayar oyunu oynama
durumu değişkenlerine göre çocukların bilgisayar bağımlılığı düzeyinin farklılaşması incelenmiştir.
Araştırma yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli ile tasarlanmıştır.
İstanbul ili Eyüpsultan ilçesi resmi ve özel ortaokul öğrencilerinden 635 ortaokul öğrencisi çalışmaya
dahil edilmiştir. Sonuçta öğrencilerin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyleri düşük bulunmakla birlikte
çocuklarına süre sınırı koymayan ve kendi de bilgisayar oyunu oynayan ebeveynlerin çocuklarının
daha yüksek düzeyde bilgisayar oyunu bağımlılığı riski taşıdığı söylenebilir. The main purpose of this study is to investigate the addiction level of computer game in secondary
school students. For this basic purpose the differentiation status of the computer addiction level of
children was examined according to the students gender, set time limit by their families and the parents
tendency themselves playing computer games. Descriptive survey model, one of the quantitative
research methods, was used as the research method. 635 middle school students from Eyüpsultan
district of Istanbul were included in the study. As a result, students' computer addiction levels were
found low. However, the level of computer addiction of the children whose parent do not set a time
limit for their children and play computer games themselves was found higher.